Afstandsbediening accumulatieverwarming
Beste
kan iemand mij helpen om een afstandsbediening te installeren waarmee ik mijn accumulatieverwarming/convectoren kan laten opladen en warmte af laten geven.
met dank
jeanne
Afstandsbediening accumulatieverwarming
Beste
kan iemand mij helpen om een afstandsbediening te installeren waarmee ik mijn accumulatieverwarming/convectoren kan laten opladen en warmte af laten geven.
met dank
jeanne
Dank voor uw antwoord maar ik zal ze niet goed geformuleerd hebben. Het gaan erom dat ik op afstand het opladen kan starten zonder warmte-afgifte. En... in de loop van de dag de warmte-afgifte kan opzetten. Kan dit gebeuren via een app mits aanpassing aan de accumulatie-toestellen.
Alvast dank
Begrijp nog steeds de bedoeling niet helemaal.
Accumulatieverwarming laadt 's nachts op.
Het is dus jouw bedoeling dat je bv om 2 uur 's nachts wakker wordt of eventueel vanaf buitenshuis en dan de oplading manueel start via die afstandsbediening?
Klopt het wat ik zeg?
Waarom wil je dat doen?
Het starten vqan de opladiong wordt eigenlijk bepaald door de aanwezigheid van de stroom. Doorgaans ois dit exclusief nachty tarief dat gebruik maakt van een aparte teller.
Wil je dit hierboevenop apart op afstand inschakelen?
Het opvragen van de opgeslagen warmte wordt dan normaaal doort dew termostaat gestuurd. Deze zan dan bij (dynamische) accus de ventilatoir aanzetten tot de gevraagde temperatuur bereikt is.
Ander verhaal wanneer je over statische accus beschikt. Deze hebben geen ventilator en geven hun warmte vrij door warmtestraling. Je kan deze dus niet forceren via een termostaat.
Ik stel voor dat je nu je vragen even herformuleerd dan kan ik allicht beter en juister informatie geven.
Opnieuw samenvatting.
1. Heb accumulatieverwarming in 2de verblijf.
2. Ik wil die 2 dagen op voorhand , wanneer we daar naartoe gaan , laten opwarmen op nachttarief van 22 uur tot 6 uur., zonder extra afgifte dwz alleen afgifte opwarming.
3. Ik wil in 2de instantie de opgeslagen warmte laten afgeven met opzetting thermostaat en dit de dag van vertrek 2de verblijf.
4. Is dit met een app te realiseren.
ik hoop dat dit nu alles omvat om mij verder te helpen.
alvast dank
jeanne
Ik heb een tiental jaar geleden zoiets ineengknutseld met een gsm module waarmee vanop afstand een zware relais geactiveerd kon worden op de stroomkring van de oplading. Ook een temperatuursensor als vorstbeveiliging die de relais activeerde als het te koud werd.
Om via internet dat te doen moet er in uw tweede verblijf natuurlijk internet zijn. k Weet dat dat kan maar heb er zelf geen ervaring mee.
Accumulatoren hebben een sturing waarmee normaliter via een buitensensor de grootte van de lading gestuurd wordt (kan worden). Dit is een signaal tussen 0v (100% laden) en 10 V (0% laden) - eigenlijk is het een in de breedte varierende blokgolf doch dit maakt niet uit - dat je zou kunnen intercepteren : 10V erop is niet laden, 0V is 100% laden. Mogelijks vind je dergelijke sturingen in de handel : weet ik niet
Mijn afstandssturing ligt al lang in de kast: accu staat af en als ik toekom een drietal electrische vuurtjes opzetten en na een paar uur is het warm: veel goedkoper - zelfs op dagtarief. t Is wel een appartement dat door z n ingeslotenheid (en warmte van de buren ;-)) nooit koud-koud wordt.
Nu is het idd duidelijk. Ja, dat kan op twee manieren.
- Dmv een relais gestuurd via het internet. Je hebt uiteraard wel een internetaansluiting nodig in dat appartement, eventueel Wifi.
- Dmv een relais dat gestuurd wordt via het mobiel netwerk. Je hebt hiervoor wel een tweede SIM op je huidige GSM abonnement nodig of een bijkomend GSM abonnement enkel voor dat appartement. Je verwarming heeft dan een telefoonnummer en de app belt die verwarming bij wijze van spreken op om die in- en uit te schakelen.
Die accumulatiekachel geen warmte laten afgeven gaat niet, deze geeft immers altijd wat warmte af. Je zal dat merken als je twee dagen later aankomt in dat appartmenent. Is dan al warm, afhankelijk van hoe goed dat appartment geisoleerd is en hoe oud die accumulatiekachels zijn.
of Pay&Go kaart indien het enkel is om een relais te activeren en desactiveren.. kost 5€/jaar
Pay & Go kan idd ook maar dat moet je je wel aan dit houden
Hartelijk dank voor het duidelijke antwoord. Ik heb een 2de gsm en sim, maar waar vind ik zo'n relais. Ik ben nl. beetje leek in deze materie. De info om te laten opladen is ok.als ik de relais kan vinden. Maar ik heb ook een aparte knop om de opgeslagen warmte te doen afgeven via een ingebouwde ventilator. Hoe kan ik dan deze opgeslagen warmte laten afgeven om bij aankomst het lekker warm te hebben. Is dat met dezelfde relais . Inderdaad de accumulatie geeft altijd wat opgeslagen warmte af maar dit is in de wintermaanden onvoldoende omdat rondom allemaal ramen zijn , weliswaar hoogrendement maar toch.
Als ik nog een antwoord krijg op deze laatste vraagjes ben ik jullie zeer dankbaar om mij verder te helpen .
Dank
Jeanne
Vraag nu gratis offertes aan voor zonnepanelen en bespaar zo op je energiefactuur
Zet de stap naar groene stroom en verlaag je energiekosten! Vraag nu gratis en zonder verplichtingen offertes aan van ervaren installateurs.
Download onze gratis zonnepanelengids
Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!
Maak je huis klaar voor de toekomst met onze gratis warmtepompgids
Ontdek alles over duurzame verwarming, energie-efficiëntie en handige checklists voor jouw perfecte warmtepomp. Gratis te downloaden en boordevol tips!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Niet voldoende budget voor zonnepanelen? Dan kan je er huren. Maar is zonnepanelen huren wel interessant? Ontdek de voor- en nadelen en de kostprijs.
Lees meerVolstaat jouw zonnepanelen-installatie nog? Ontdek of uitbreiden of vernieuwen slim is bij stijgend verbruik en elektrificatie.
Lees meerGa je renoveren? Dan moet je beslissen op welke manier je je woning zal verwarmen. Is een warmtepomp het overwegen waard?
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen