25

kosten tikfoutje bij de watergroep

Nico73
Nico73
#Sanitair · 3 jaren geleden

eind 2020 heb ik een werfaftakking voor water aan mijn nieuwbouw laten installeren, bij de aanvraag is er een tikfout in het huisnr geslopen.  Deze fout werd echter pas ontdekt toen ik 2 maand geleden de werf aftakking wou laten omzetten naar een definitieve aansluiting. Alle voorschotten en afrekening komen per mail anders was het natuurlijk al veel sneller opgevallen dat de buurman alle facturen kreeg. :-)

 om de eene of andere reden kunnen ze bij de watergroep geen tikfouten corrigeren in hun computersysteem. De enige oplossing was het definitief afsluiten van de bestaande aftakking en vervolgens op dezelfde plaats weer een nieuwe aftakking creëren met dan het juiste huisnr op het contract 

Meerdere keren contact gehad met de watergroep, er is zelfs een medewerker van de watergroep ter plaatse komen kijken omdat men blijkbaar het probleem niet kon begrijpen. Het beëindigen van het foute contract en opstarten van een nieuw was de enige oplossing. Uiteindelijk werd ik op vrij onvriendelijke wijze voor blok gezet en krijg de keuze 1) ik ging akkoord met de kosten zodat ik water in huis had of 2) ik zou worden afgesloten en dan zat ik zonder water 

resultaat 
Definitief afsluiten op openbare weg  548,40€
Aanleg standaardaftakking Ø 32 PE  1.272,44
plus 6% btw totaal 1.930,09€

1.930,09€ om een tikfout recht te zetten?????
ik vind dit compleet van de pot gerukt. Bijna 2000€ omdat er 55 in plaats van 55A op het contract stond. Voeg daar nog eens de 1.275,49€  bij die ik voor de werf aftakking betaalde en je zou haast verwachten dat er goud uit mijn kraanen stroomd.

Is dit een gebruikelijke techniek van de watergroep?
 

Alle reacties

0
Makken
Makken
16 164 Andere particulier
3 jaren geleden

Als ik het zo snel lees dan lijkt mij dit geen administratieve fout te zijn maar eerder een misverstand. U vraagt een tijdelijke werfaansluiting en de Watergroep voert dit uit, daarna vraagt u om van deze tijdelijkek aansluiting een vaste aansluiting te maken en de Watergroep voert dit uit weliswaar met met weinig werk maar wel aan het standaardtarief.

0
Nico73
Nico73
0 6 Bouwer
3 jaren geleden

ja ja ludo segers we weten nu wel al dat jij aandelen hebt bij de watergroep.


maar heeft niets te maken met huisnr niet weten. was gewoon een foutje en omdat alles per mail gaat zijn die nummers tegenwoordig kompleed onbelangrijk geworden. Zelfs de technieker die de aansluiting gemaakt heeft is het niet eens opgevallen dat hij de aansluiting niet op het gevraagde adres gedaan heeft. Ik had 55 gevraagd en hij zet ze bij 55A die doet zijn werk dan ook heel goed he. stel dat 55 werkelijk een2de aansluiting gewild had? 

Maar geen angst je aandelen zijn save, de rekening is betaald.

0
Nico73
Nico73
0 6 Bouwer
3 jaren geleden

Als ik het zo snel lees dan lijkt mij dit geen administratieve fout te zijn maar eerder een misverstand. U vraagt een tijdelijke werfaansluiting en de Watergroep voert dit uit, daarna vraagt u om van deze tijdelijkek aansluiting een vaste aansluiting te maken en de Watergroep voert dit uit weliswaar met met weinig werk maar wel aan het standaardtarief.

Ik heb geen idee wat een verplaatsing kost ik heb nu alles samen 3202,53€ betaald.
Een standaard aansluiting meteen op de juiste plaats kost 1.272,44€

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
3 jaren geleden

Nico73, je vraagt hier een mening. Als iemand anders dan een mening heeft die je niet bevalt moet je hem niet aanvallen. ALs je mensen enkel mensen zoekt die met je meehuilen dat moet je niet op een forum komen, maar plaats je ergens een bericht waar nemand kan reageren.

Eigen fout, beschouw het als een dure les voor de toekomst.

0
Nico73
Nico73
0 6 Bouwer
3 jaren geleden

is niet van mee huilen wil gewoon weten of dit wel normaal is. 
niemand blijkt te weten wat een verplaatsing kost zelfs bij de watergoep kunnen ze me dat niet zeggen. Moet offerte aanvragen, maar dat kan/kon niet want 55A had geen meter om te verplaatsen. En tot 3 keer komen zeggen eigen schuld dikke buld was ook niet nodig. Met 1 keer wist ik het ook wel hoor. 

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

@nico73.. Eerste proces tot genezing is je eigen fout inzien en de gevolgen ervan aanvaarden..

0
Nico73
Nico73
0 6 Bouwer
3 jaren geleden

@nico73.. Eerste proces tot genezing is je eigen fout inzien en de gevolgen ervan aanvaarden..

zie maar dat jij daar ook aan denkt als ze jou een onrealistische prijs laten betalen voor iets kleins.

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

@nico73.. Eerste proces tot genezing is je eigen fout inzien en de gevolgen ervan aanvaarden..

zie maar dat jij daar ook aan denkt als ze jou een onrealistische prijs laten betalen voor iets kleins.

De redelijkheid is idd zoek, Ludo heeft een punt. 
Maar met deze bedragen word je niet genezen, maar alleen nog zieker. 

Alleen de vraag is kan je er iets aan doen, en met die vraag moet je denk ik op een ander forum zijn. 

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Hoe onredelijk het ook mag zijn en blijken, dit zijn de tarieven die de watermaatschappy aanrekend voor een verplaatsing en aansluiting.

Zeg het nogmaals, had U van in het begin het juiste huisnummer meegedeeld was die verplaatsing en aansluiting niet nodig geweest. 

En of dat nu naast de deur of 10 huizen verder is, maakt hun niets uit.

Als die watermaatschappij je niet wil tegemoetkomen met een commerciele géste, kan je daar jammer genoeg niets aan doen.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

Dan vraag ik me toch af waarom die eerste installateur zonder problemen een aansluiting doe op een foutief adres .

Als hij zijn docu nauwgezet had opgevolgd had OP DAT moment al de vergissing in het huisnummer naar boven moeten komen. 

Watermaatschappij heeft dus juridisch gezien zelf op een verkeerd huisnummer een installatie gedaan (eigenlijk wel op het juiste adres maar hunne papier winkel was verkeerd)

Even aankaarten -- met alle bewijzen -- aan de ombudsdienst

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Vraag gratis offertes aan voor jouw bouw- of renovatieproject

Vraag snel en eenvoudig offertes aan bij gespecialiseerde professionals bij jou in de buurt.

Offertes aanvragen

Op welke premies heb je recht?

Geef je gemeente in, selecteer een activiteit en vind de premies/subsidies waar je recht op hebt!

Vind je premies

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zonneboiler: een duurzame oplossing voor sanitair warm water

Zonneboiler: een duurzame oplossing voor sanitair warm water

Met een zonneboiler kan je je sanitair water op een duurzame manier verwarmen. Lees meer over de werking, installatie en prijs.

Lees meer

Zwarte wormpjes in je wc: oorzaak en oplossing

Zwarte wormpjes in je wc: oorzaak en oplossing

Zwarte wormpjes in je wc na je vakantie? Ontdek wat ze zijn, hoe ze ontstaan én hoe je ze eenvoudig uit je toilet verwijdert.

Lees meer

Soorten doorstromers voor warm water: werking, prijs en alternatieven

Soorten doorstromers voor warm water: werking, prijs en alternatieven

Altijd en snel warm water? Leer hoe een doorstromer werkt, ontdek welk type bij jouw behoeften past en de prijs ervan.

Lees meer


Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag