kosten tikfoutje bij de watergroep
eind 2020 heb ik een werfaftakking voor water aan mijn nieuwbouw laten installeren, bij de aanvraag is er een tikfout in het huisnr geslopen. Deze fout werd echter pas ontdekt toen ik 2 maand geleden de werf aftakking wou laten omzetten naar een definitieve aansluiting. Alle voorschotten en afrekening komen per mail anders was het natuurlijk al veel sneller opgevallen dat de buurman alle facturen kreeg. :-)
om de eene of andere reden kunnen ze bij de watergroep geen tikfouten corrigeren in hun computersysteem. De enige oplossing was het definitief afsluiten van de bestaande aftakking en vervolgens op dezelfde plaats weer een nieuwe aftakking creëren met dan het juiste huisnr op het contract
Meerdere keren contact gehad met de watergroep, er is zelfs een medewerker van de watergroep ter plaatse komen kijken omdat men blijkbaar het probleem niet kon begrijpen. Het beëindigen van het foute contract en opstarten van een nieuw was de enige oplossing. Uiteindelijk werd ik op vrij onvriendelijke wijze voor blok gezet en krijg de keuze 1) ik ging akkoord met de kosten zodat ik water in huis had of 2) ik zou worden afgesloten en dan zat ik zonder water
resultaat
Definitief afsluiten op openbare weg 548,40€
Aanleg standaardaftakking Ø 32 PE 1.272,44
plus 6% btw totaal 1.930,09€
1.930,09€ om een tikfout recht te zetten?????
ik vind dit compleet van de pot gerukt. Bijna 2000€ omdat er 55 in plaats van 55A op het contract stond. Voeg daar nog eens de 1.275,49€ bij die ik voor de werf aftakking betaalde en je zou haast verwachten dat er goud uit mijn kraanen stroomd.
Is dit een gebruikelijke techniek van de watergroep?