25

kosten tikfoutje bij de watergroep

Nico73
Nico73
#Sanitair · 3 jaren geleden

eind 2020 heb ik een werfaftakking voor water aan mijn nieuwbouw laten installeren, bij de aanvraag is er een tikfout in het huisnr geslopen.  Deze fout werd echter pas ontdekt toen ik 2 maand geleden de werf aftakking wou laten omzetten naar een definitieve aansluiting. Alle voorschotten en afrekening komen per mail anders was het natuurlijk al veel sneller opgevallen dat de buurman alle facturen kreeg. :-)

 om de eene of andere reden kunnen ze bij de watergroep geen tikfouten corrigeren in hun computersysteem. De enige oplossing was het definitief afsluiten van de bestaande aftakking en vervolgens op dezelfde plaats weer een nieuwe aftakking creëren met dan het juiste huisnr op het contract 

Meerdere keren contact gehad met de watergroep, er is zelfs een medewerker van de watergroep ter plaatse komen kijken omdat men blijkbaar het probleem niet kon begrijpen. Het beëindigen van het foute contract en opstarten van een nieuw was de enige oplossing. Uiteindelijk werd ik op vrij onvriendelijke wijze voor blok gezet en krijg de keuze 1) ik ging akkoord met de kosten zodat ik water in huis had of 2) ik zou worden afgesloten en dan zat ik zonder water 

resultaat 
Definitief afsluiten op openbare weg  548,40€
Aanleg standaardaftakking Ø 32 PE  1.272,44
plus 6% btw totaal 1.930,09€

1.930,09€ om een tikfout recht te zetten?????
ik vind dit compleet van de pot gerukt. Bijna 2000€ omdat er 55 in plaats van 55A op het contract stond. Voeg daar nog eens de 1.275,49€  bij die ik voor de werf aftakking betaalde en je zou haast verwachten dat er goud uit mijn kraanen stroomd.

Is dit een gebruikelijke techniek van de watergroep?
 

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

@kas,  je bent totaal verkeerd makker.. Lees eerst eens goed wat TS juist omschrijft wat er gebeurd is.. 

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

Nochthans schrijft topicstarter duidelijk :

Dus 'makker ' ik lees wel degelijk dat de technieker zijn werkbon NIET heeft gevolgd . Hij mocht zelfs niet aansluiten als je de puntjes op de i zet. 

 Zelfs de technieker die de aansluiting gemaakt heeft is het niet eens opgevallen dat hij de aansluiting niet op het gevraagde adres gedaan heeft. Ik had 55 gevraagd en hij zet ze bij 55A die doet zijn werk dan ook heel goed he. 

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

@kas... TS  had zelf een verkeerd huisnummer bij aanvraag op het contract gezet.. Om die reden was de aansluiting op het verkeerde pand geplaatst..  Heeft hij zelf toegegeven... 

Door het feit dat de mails bij de buurman terecht kwamen, (god weet hoe hij dat geflikt heeft ) is hij er pas later achter gekomen dat de aansluiting mis geplaatst was.

Zijn aanvraag was niet correct.

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

 Alle voorschotten en afrekening komen per mail anders was het natuurlijk al veel sneller opgevallen dat de buurman alle facturen kreeg. :-)

 

Zoals ik het lees kreeg hij zelf de mails, waardoor het niet opviel. Dus eigen mail adres en niet van buur. 
Anders moet TS hier duidelijkheid ingeven 🤣🤣🤣

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

Of TS nu zelf het verkeerde huisnummer heeft ingegeven speelt toch gene rol?

De technieker krijgt de opdracht om op huisnummer 55 de installatie uit te voeren ( foutief zoals we nu weten) maar hij volgt zijn werkbon NIET en voert de werken uit op 55 A . 

Als die technieker zijn werkbon had gevolgd dan had hij VERPLICHT moeten zeggen: ik kan niet aansluiten op 55a want hier staat 55. 

Wie is er dan eigenlijk in fout?

En inderdaad , lezen wat er staat. De TS schrijft duidelijk dat voorschotten en afrekeningen wel bij hem aankomen.

Zoals je zelf zegt: 

Lees eerst eens goed wat TS juist omschrijft wat er gebeurd is..

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Vraag gratis offertes aan voor jouw bouw- of renovatieproject

Vraag snel en eenvoudig offertes aan bij gespecialiseerde professionals bij jou in de buurt.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Op zoek naar een zonneboilerinstallateur? Tips om prijzen en offertes te vergelijken

Op zoek naar een zonneboilerinstallateur? Tips om prijzen en offertes te vergelijken

Op zoek naar een zonneboilerinstallateur? Ontdek hoe je een goede installateur kan vinden en hoe je offertes kan vergelijken.

Lees meer

Van warmtepompboiler tot zonneboiler: dit zijn de opties voor sanitair warm water

Van warmtepompboiler tot zonneboiler: dit zijn de opties voor sanitair warm water

Hoe kan je jouw sanitair water verwarmen? Met een geiser, elektrische, zonne- of warmtepompboiler: welke optie voor je sanitair warm water kies jij?

Lees meer

Je sanitair water verwarmen met een zonneboiler of warmtepompboiler? Zo maak je de juiste keuze

Je sanitair water verwarmen met een zonneboiler of warmtepompboiler? Zo maak je de juiste keuze

Twijfel je tussen een zonneboiler of warmtepompboiler? Lees meer over de werking, prijs en terugverdientijd en kies wat past bij je woning en budget.

Lees meer


Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag