1

YUCON DEKSEL LICHTER MAKEN

FREDO1
FREDO1
#Terras en oprit · 3 jaren geleden

Ik heb een yucon deksel 80x80 cm opgevuld met kasseien maar het is heel zwaar en ik zou graag de kasseien willen afzagen en de rest opvullen met een vulmateriaal dat licht is en toch geschikt om er met een wagen over te rijden.

De hoogte van het deksel is 10 cm en ik ben eigenlijk op zoek achter het vulmiddel

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

Verkeerd deksel

In plaats van klinkerdeksel had je een tegeldeksel moeten nemen die zijn maar 3 of 4 cm hoog.

Kassei laten zagen op 2 cm en deze vol en zat in de mortel plaatsen. Er bestaat geen vulmiddel hiervoor.

80x80 cm is sowieso tillen met ofwel een takel ofwel 3 man voor klinkerdeksel, voor tegeldeksel 2 of 3 man.

Je neemt beter 60x60

Wel zeker merkteken op de rand en op het deksel zetten zo weet je hoe ze in elkaar zitten want een deksel kwartslag draaien is al voldoende om ze niet meer te laten passen.

Vijzen en kopjes met kopervet insmeren.

Deksel en rand insmeren met machinevet.

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je terras inrichten? Zo maak je van je terras de ideale buitenplek

Je terras inrichten? Zo maak je van je terras de ideale buitenplek

Wil jij maximaal genieten van je achtertuin en je terras inrichten? Met deze tips maak jij van je terras de ideale buitenplek op maat.

Lees meer

Je terras reinigen? Ga aan de slag met deze onderhoudstips!

Je terras reinigen? Ga aan de slag met deze onderhoudstips!

Je terras regelmatig reinigen is geen overbodige luxe. Met deze onderhoudstips maak je jouw terras grondig schoon.

Lees meer

Tips om je keramische terrastegels correct te plaatsen en onderhouden

Tips om je keramische terrastegels correct te plaatsen en onderhouden

Wil je nog heel wat zomers van je terras genieten? Deze tips helpen je op weg om keramische tegels correct te plaatsen en te onderhouden.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag