1

curing compound gepolierd beton - donkere vlekken

Keke123BE
Keke123BE
#Terras en oprit · 3 jaren geleden

Ik had graag even jullie mening gevraagd.

Kort geschetst betreft het volgende situatie:

Halfweg september 2021 heeft een aannemer ons terras en oprit aangelegd in gepolierd beton.

In november 2021 nam ik de foto’s in bijlage aan deze mail: duidelijk erg donkere uitgesproken vlekken aanwezig.

In februari 2022 uitte ik mijn bezorgdheid aan de aannemer omtrent deze grote hoeveelheden donkere plekken. Ik vreesde dat deze niet meer zouden verdwijnen – tenslotte is het al 5 maanden zo. Er is een discussie ontstaan tussen ons waarbij hij meermaals zei dat dit een soort vernislaag is die héél traag zal verdwijnen maar dus veel tijd nodig heeft. Hij zei me dat dit noodzakelijk was om barstjes te voorkomen. Door het oppervlak veel te ‘gebruiken’ zal dit proces iets sneller gaan.

Nu wilde ik hem het voordeel van de twijfel geven. Op heden is het resultaat echter nog helemaal hetzelfde. Het is wel niet zo dat we dagelijks de ondergrond gebruiken. Ik heb wel al eens met harde borstel en gewone allesreiniger het oppervlak goed geschrobt (dit mocht heel zeker van hem).

Klopt het en dien ik dit nog – na reeds 7 maanden – nog meer tijd te geven? (uiteindelijk is er nog geen lange droge periode geweest) of dient dit met machine te worden behandeld? Ik las dat dit een soort curing compound is die volgens jullie website best uit zichzelf uitdroogt.. Moet ik dit dus nog wat tijd geven? Is het normaal dat er nog steeds dergelijke donkere vlekken zijn (na 7 maanden) op plaatsen waar regen/zonlicht iets moeilijker aankan...

We zijn momenteel radeloos en hebben reeds heel wat meningen gehoord.  Uiteindelijk zijn heel wat centen hierin gegaan en willen we toch een resultaat zien. Want momenteel is het echt geen zicht.

Vriendelijke groeten,

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/75484/20211110130900-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=aec94a06d6e2575f8ed9e3acfad7f7a1

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Heb je ook een foto van de huidige toestand??? 

Is volgens ik denk slecht of niet gepolierd op de donkere vlekken als het nu nog zo is.Op de donkere plekken zie je géén polier strepen van de poliermachine..

Zou een expert of bouw architekt om zijn bevinding bevragen,en dit in een verslag te bevestigen.. En ook hoe dit op te lossen... 

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Voegen van je terras herstellen: soorten voegmiddel en plan van aanpak

Voegen van je terras herstellen: soorten voegmiddel en plan van aanpak

Waarom gaan de voegen van een terras stuk? Welke soorten voegmiddel zijn er? En hoe kan je de voegen van je terras herstellen?

Lees meer

Een terras op maat: van materialen en prijs tot verwarming en inrichting

Een terras op maat: van materialen en prijs tot verwarming en inrichting

Welke materialen zijn er voor je terras? Hoe onderhoud je je terras? Wat bepaalt de prijs en hoe leg je het zelf aan?

Lees meer

Een zonneluifel of terrasoverkapping? Zo maak je de juiste keuze voor je terras

Een zonneluifel of terrasoverkapping? Zo maak je de juiste keuze voor je terras

Wil je meer genieten van je terras maar twijfel je nog tussen een zonneluifel en een terrasoverkapping? Ontdek hoe je slim kiest!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag