1

Huisbatterij + homecontroller vraag: welk merk of bedrijf

B@rre
B@rre
#Hernieuwbare energie · 3 jaren geleden

Beste,

Ik ben opzoek naar een thuisbatterij van +- 10KW.

Mijn situatie:

Nieuwbouwwoning van 2019 met 18 zonnepanelen op het dak van 385wpiek stuk.

omvormer max 5KW voor prosumenten tarief (met digitale teller komt er een zwaardere van 7KW)

dus op een zonnige dag makkelijk 30kw.

De batterij zal zeker geladen worden (in de lente,zomer en herfst) MAAR:

Ik ben opzoek naar een batterij waarbij een Homecontrole kan bijgekocht worden dit omdat stel: mijn batterij is vol dan zou de 2de zware gebruiker mogen inschakelen (elektrisch element in de boiler) en stel dat deze vol/warm zou zijn dan zou ik de warmtepomp het huis laten koelen of verwarmen.

Dit tijdens ik aan het werk ben om het cappaciteits tarief voor te zijn dan zou mijn batterij op lichtrijke dage volgeladen zijn, en het ik genoeg warm water voor zeker 2-3 dagen (250L aan temepetuur van 80°c ), en is mijn huis op "temperatuur"

Welke batterijen raden jullie aan en welke homecontroller is hiervoor geschikt?

merken: zonnepanelen solar edge omvormer, boiler vaillant (opgelet met zonnecollector) en warmtepomp Daikin.

En zijn er op de homecontroller nog outputs vrij waarop iets extra kan gestuurd worden?

Heeft er iemand meer informatie met zoutwaterbatterijen?

En welk merk raden jullie aan? of bedrijf.

Mvg,

Bart

Alle reacties

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
3 jaren geleden

voor info over zoutwaterbatterijen kan je best je "licht" opsteken bij Ludwig Vanwonterghem. ik heb die in ecobouwers' opendeur in 2019 bij hem thuis gezien. Hij is zelfs volkomen off-grid. maar dat heeft meer met zijn levenwijze en doorgedreven isolatie en nog andere ecologische maatregelen te maken.
zoutwaterbatterijen zijn niet goedkoop en kunnen niet diep ontladen worden maar zijn dan wel weer superecologisch.

ik vermoed dat ie de batterijen intussen zelf verdeelt via zijn bedrijf Ökofen in Kattestraat te Kuurne. (google voor zijn gegevens). maar zijn wooonhuis staat niet naast zijn bedrijf. zijn woonhuis heeft ie zo'n 20j geleden helemaal ecologisch verbouwd. Je zal in elk geval enorm veel bij hem opsteken en hij is super toegankelijk en eenvoudig

Bedenk ook dat een warmtepoimp voor te verwarmen niet op je zonnepanelen met of zonder batterij zal kunnen draaien. Daarvoor is deze een veel te grote stroimvreter. Je mag al zeer blij zijn als je al je huishoudtoestellen en verlichting in de winter daarop kan laten draaien

Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zonnepanelen huren: hoe werkt het? En wat zijn de voor- en nadelen?

Zonnepanelen huren: hoe werkt het? En wat zijn de voor- en nadelen?

Niet voldoende budget voor zonnepanelen? Dan kan je er huren. Maar is zonnepanelen huren wel interessant? Ontdek de voor- en nadelen en de kostprijs.

Lees meer

Heb jij nog genoeg zonnepanelen? Zo bereid je je voor op de toekomst

Heb jij nog genoeg zonnepanelen? Zo bereid je je voor op de toekomst

Volstaat jouw zonnepanelen-installatie nog? Ontdek of uitbreiden of vernieuwen slim is bij stijgend verbruik en elektrificatie.

Lees meer

5 cruciale fouten die je niet mag maken bij de plaatsing van zonnepanelen

5 cruciale fouten die je niet mag maken bij de plaatsing van zonnepanelen

Ontdek vijf veelgemaakte fouten bij zonnepanelen die je later veel geld en gedoe kunnen kosten. En hoe je ze vermijdt!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag