2

verleggen waterleiding en afvoer

vidijo
vidijo
#Sanitair · 3 jaren geleden

renovatie wasplaats, nieuwe chappe, vloer enz. Voor de schrijnwerker zitten de af- en aanvoerleidingen niet meer op de juiste plaats blijkt nu. Kan ik de huidige muurleidingen verplaatsen met bijvoorbeeld persfitting of klemkoppelingen te gebruiken? Geeft dit voldoende zekerheid op dichtheid ? Vloer terug opbreken is niet de bedoeling.

Alle reacties

0
Watcher
Watcher
20 143 Andere particulier
3 jaren geleden

Hebben hier ook alles verlegd, loodgieter had ook alles met snelkoppelingen gelegd én geen collectoren, hoefde niet zei hij. 2 weken later dat incompetent figuur buitengegooid en alle sanitaire leidingen opnieuw gelegd, over plafond omdat, dat gelukkige 265cm hoog was. Ook collectoren gestoken. Geen snelkoppelingen meer ondergronds en elk afhaalpunt kan apart afgesloten worden. Nu in proces met dat stuk incompetent verdriet. Als je kan, altijd zonder wereldoorlogen werken, zeker onder de grond. 

0
Stecoctech-belgium
Stecoctech-belgium
12 356 Andere professioneel
3 jaren geleden

Ik zou dat ook niet doen met klemkoppelingen.

Maar persfittingen van Mepla zijn in orde en Henco ook maar iets zwakker en ook goedkoper.

Ik heb in2005 al de koperleidingen vervangen na meten van koperionen en lood in het water omdat er aan de teller een loden buis zat. Nu met mepla is het kraanwater veel beter nu ze in de straat HDPE SDR 12 bvb ervoor gebruiken.

Het enige wat ik nog zou voorzien is een terugspoelfilter omdat in water eh onreinheden soms zitten. Het komt wel zelden voor maar eruit filteren zou het water nog beter maken. Geen metaal smaak meer. Dus ik koop geen gebotteld water meer.

Je kan bij Stecotech een batterij gevoed Mepla klem apparaat huren van Rems huren met de klembekken 16,20,26,32

Mepla word ook gebruikt bij grote werven en daar is nog altijd geen lek doorgegeven. Hier bij mij zit het nu 17 jaar en geen lek. Angezien ze voor werven minstens 50 jaar garanderen dat er nergens een probleem is. Enfin dat maak ik niet meer mee 

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Water besparen in en rondom je huis? Enkele tips

Water besparen in en rondom je huis? Enkele tips

Wil je zuiniger omgaan met drinkwater? Dan kan je op verschillende manieren besparen. Ga aan de slag met deze tips!

Lees meer

In de kijker: meer warm water via je warmtepomp

In de kijker: meer warm water via je warmtepomp

Het Multi+ warmtepompsysteem van Daikin introduceert grotere tanks. Het systeem verwarmt, koelt en zorgt nu ook voor grote gezinnen voor warm water.

Lees meer

Aan de slag als loodgieter? Deze klussen kun je zelf fixen!

Aan de slag als loodgieter? Deze klussen kun je zelf fixen!

Van een lekkende kraan tot een verstopte gootsteen: met een paar handige tips en wat gereedschap los je deze vijf loodgietersklussen zelf op.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag