hydrofoorpomp werkt niet
Ik had in mijn garage nog een oude handpomp staan, die op een regenwaterput was aangesloten. Aangezien ik graag mijn tuinslang hier wou op aansluiten om af en toe eens mijn planten met regenwater te kunnen besproeien, heb ik deze vervangen door een hydrofoorpomp. Ik ben zelf niet zo'n expert op dit vlak, dus ik heb mij een beetje laten adviseren door de mensen in de lokale doe-het-zelf zaak. Helaas, éénmaal alles er nu staat, blijkt er toch ergens iets fout te zijn want de pomp gaat steeds in fout. Ik heb, zoals de handleiding aangaf, water in de pomp gegoten alvorens deze aan te zetten. Er zit tussen de aanzuigleiding en mijn pomp nu wel een terugslagklep. Ik vraag me af of die daar wel correct zit, en of ze er eigenlijk zelfs wel hoort te zitten. Want de pomp lijkt wel te draaien, ze maakt in elk geval lawaai, maar water komt er niet uit. En ook het water dat ik er ingegoten heb, lijkt niet te minderen. Of zit mijn fout ergens anders? Op de foto zie je de aansluiting met de aanzuigdarm in mijn regenwaterput, die vroeger op die handpomp aangesloten was.

.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=82579632316c660fb43a475f7a6f8dcb)