6

Waar elektrisch materiaal aankopen

Remus
Remus
#Elektriciteit · 3 jaren geleden

Hallo!

Ik ben aan het verbouwen en zou heel wat elektrisch materiaal moeten aankopen.

Waaronder:

- Schakelaars

- Dimmers

- Bewegingssensoren

- Kabelgoten

- Bedrading

- ...

Kan iemand mij een tip geven waar ik deze prijs/kwaliteit het best kan aankopen? Op internet vind je talloze websites en de prijzen lopen ook ver uit elkaar.

Zo vind ik hier bvb een bewegingsmelder voor € 18.99

https://www.leddirect.nl/yphix-led-bewegingsmelder-plafond-opbouw-wit-12m

En hier komt deze op € 119

https://www.conrad.be/nl/p/niko-25050-bewegingsmelder-opbouw-op-muur-360-relais-ip55-2349662.html

Dit is toch al een serieus verschil..

Bedankt alvast voor alle info en tips!

Groetjes

Alle reacties

0
Makken
Makken
16 164 Andere particulier
3 jaren geleden

Zoek een elektriciteitshandelaar in uw buurt die ook aan zelfstandige elektriekers verkoopt. Dit geeft meer garantie tot kwaliteitsmateriaal, type kabel, noodzakelijke keuringen enz....

Hij kan je ook een beter prijske maken.

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Zijn ni 2 dezelfde . Het een is een NO name en het andere een NIKO

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
3 jaren geleden

Ik heb recent een grote electrische installatie gedaan met meer dan 5 km kabel.  Goedkoopste was zelektro.  Je kan afhalen.  Zeer goede customer service.  On-line te bestellen.

0
Ivanov
Ivanov
3 74 Verbouwer
3 jaren geleden

Zijn ni 2 dezelfde . Het een is een NO name en het andere een NIKO

Inderdaad, twee verschillende melders met ook andere eigenschappen. Die van Niko is bijvoorbeeld door de IP-klasse (IP55) als "sproeidicht" gekwalificeerd terwijl deze van het merk Yphix volgens de wetgeving alleen in droge ruimtes mag worden gebruikt.
Bij het vergelijken van de specs zullen er nog wel verschillen zijn.
Evenwel, dat de kostprijs van het Niko model zo hoog ligt is zeker voor een stuk te wijten aan de merknaam...

0
Stecoctech-belgium
Stecoctech-belgium
12 356 Andere professioneel
3 jaren geleden

Ga bij een groothandel  maar vesrchiet niet door als je omdraait er op staat : made in PRC.

Nu China is een beetje zoals Japan begon. Japan begon ook met prularia maar begon snel zelf te ontwikkelen.

Dus de producten zijn beter in China geworden.

Maar opgelet, te goedkoop bvb condensators is vragen voor problemen, ook te goedkope transistors  echt mijden.

Want Chinese bulk blijft Chinese bulk die vooral op Aliexpress verkocht worden door kleine bedrijven ergens in een groot gebouw in China.

IR vergelijken is moelijk omdat waar moet de IR staan? Buiten is IP55 het minste.

Let wel op bij buiten sensoren. Die kan je gemakkelijk bedotten , neem een groot stuk hout en kleef er een dunne metaalplaat op (0.5mm)  met handgrepen aan.  Wacht tot de plaat geacclimatisseerd is en ga traag richting IR en die zal niet afgaan. dicht bij IR de plaat  boven uw hoofd houden want als je onder de IR staat detecteerd die niks.

En een IR vernielen is simpel.

Ik heb radar modules  en die zien beweging een dubbele radar herkent richting , geluid werkt ook, dat werk met echo locatie ze werken op zeer hoge frequentie maar beperkt in detectie gebied.

IR gaat zeer ver als het buiten koud is, beperkt als het zeer warm is. Radar trekt zich niks aan of het nu koud of warm is en kan achter ook bvb een poort gezet worden omdat radar door kunststof gaat. of in een gesloten kunststoffen doos, niemansd die weet wat er inzit.

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
3 jaren geleden

Voor mijn elektrisch materiaal consulteer ik altijd 2 webshops Arva en Zelectro. De ene iets goedkoper maar + verzendkosten, de andere iets duurder maar gratis verzending boven de 35€.

Indien u kiest voor "vreemd" materiaal, let wel op dat het aangekochte elektrisch materiaal voldoet aan het AREI. Niet aangenaam indien je bij de keuring de opmerking krijgt dat het gebruikte materiaal niet voldoet en schakelaars en stopcontacten moeten vervangen worden. Zo ook met de bewegingssensoren, niko materiaal is duur tov aanbiedingen op ebay enz, maar ze geven voldoening en hebben een hoge kwaliteit.

Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids
Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Groepsaankoop energie: bespaar honderden euro's per jaar op gas en elektriciteit

Groepsaankoop energie: bespaar honderden euro's per jaar op gas en elektriciteit

Besparen op je energiefactuur? Livios organiseert in samenwerking met Wikipower een groepsaankoop voor gas en elektriciteit. Registreer je gratis.

Lees meer

10 tips om stopcontacten te plaatsen

10 tips om stopcontacten te plaatsen

Waar plaats je stopcontacten in en rond je huis? Denk hier goed over na voor je aan de elektriciteitswerken begint. We helpen je op weg met deze tips.

Lees meer

Krijg je in 2025 een digitale meter? Aandachtspunten voor zonnepaneeleigenaars

Krijg je in 2025 een digitale meter? Aandachtspunten voor zonnepaneeleigenaars

Zonnepaneeleigenaars konden de installatie van een digitale meter weigeren tot eind 2024. Ontdek wat er verandert als jij dit jaar overschakelt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag