opbouw zoldervloer voor bad-en slaapkamer
Hallo,
Binnenkort zouden wij ons dak willen laten vernieuwen en isoleren. Gezien wij graag komende jaren nog een slaapkamer en badkamer willen creeëren op zolder, moeten we nu al wat nadenken hoe we de leidingen, veluxen, trekbalken,.. willen plaatsen.
Hierbij stoten we op volgende vragen:
- In het midden van de zolder staat een muur op een betonnen sokkel gemetst. Hierop steunt de nok van het dak, alsook aan de schuine zijde, zitten de gording balken hier in gemetst. Zomaar slopen kan dus niet, maar we vroegen ons af of we wel een stuk uit de betonnen sokkel mogen slijpen/kappen voor deuren te kunnen plaatsen?
- Het gewelf van de zoldervloer is vrij ruw. We vroegen ons af, gezien hier nog leidingen (sanitair, afvoer en elektriciteit) worden geplaatst, hoe we later de vloeropbouw konden doen? rekening houdend met de afvoer hadden we toch een 15cm gerekend. Kan dit zomaar met chape? (gewicht) ik heb een foto getrokken van een gat in het gewelf waar vroeger ventilatie zat. Misschien kunnen jullie hieraan zien welk type gewelf dit is.
Ik weet dat dit vragen zijn voor een stabiliteits ingenieur, maar ik wil alvast hier al eens polsen zodat ik weet waaraan ik mij kan verwachten. :)
Bedankt alvast!
Pieter