Prijzen bouwmateriaal
Wij zijn momenteel bezig met bouwen en ik moet zeggen dat al die doemscenario's die je op het nieuws ziet soms wel overdreven zijn. Zijn de prijzen hoger? Ja enigszins, maar nu ook niet dat wij 30 tot 40% meer moeten betalen, wat sommige ook mogen beweren.
Wij kregen van onze aannemer de melding dat een pak snelbouwstenen met 28€ was opgeslagen wegens hogere energieprijzen. Voor ons komt dat op een totale meerprijs van 2.150€ btw incl. Op een volledige ruwbouw is dat een druppel in een volle emmer.
Onze getekende offerte dateert van 13/05 vorig jaar, met clausule indien bouwmaterialen meer dan 5% duurder worden, dat dit aangerekend wordt. We hebben een nieuwe definitieve offerte gekregen op 07/04 dus vorige maand en die is amper duurder, enkel de snelbouwstenen dus.
Isolatie valt ook heel goed mee. Muurisolatie doet onze aannemer en die is ook niet opgeslagen in onze nieuwe offerte. Vloerisolatie en dakisolatie heb ik gekocht bij Hubo en is qua prijs ook zeker te doen. Vloerisolatie aan 28€/m².
Alle reacties
Ik haal er m n glazen bol effe bij. Geen idee. Ik gok op verdere stijgingen gezien de toenemende vraag en de oplopende inflatie. Maar k kan verkeerd zijn.....
Ik haal er m n glazen bol effe bij. Geen idee. Ik gok op verdere stijgingen gezien de toenemende vraag en de oplopende inflatie. Maar k kan verkeerd zijn.....
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
dankje Kris
Op het moment zijn de offertes, dagelijks, wekelijks en 2 wekelijks, niemand durft op lange termijn offertes aan te bieden in de bouw en zoals Kris M in zijn post zegt, het is met de glazen bol, koffiedik kijken of een natte vinger in de wind houden. Wachttijden swingen de pan uit, zelfs tot anderhalf jaar voor sommige zaken zoals composiet, enz.
Wij zijn momenteel bezig met bouwen en ik moet zeggen dat al die doemscenario's die je op het nieuws ziet soms wel overdreven zijn. Zijn de prijzen hoger? Ja enigszins, maar nu ook niet dat wij 30 tot 40% meer moeten betalen, wat sommige ook mogen beweren.
Wij kregen van onze aannemer de melding dat een pak snelbouwstenen met 28€ was opgeslagen wegens hogere energieprijzen. Voor ons komt dat op een totale meerprijs van 2.150€ btw incl. Op een volledige ruwbouw is dat een druppel in een volle emmer.
Onze getekende offerte dateert van 13/05 vorig jaar, met clausule indien bouwmaterialen meer dan 5% duurder worden, dat dit aangerekend wordt. We hebben een nieuwe definitieve offerte gekregen op 07/04 dus vorige maand en die is amper duurder, enkel de snelbouwstenen dus.
Isolatie valt ook heel goed mee. Muurisolatie doet onze aannemer en die is ook niet opgeslagen in onze nieuwe offerte. Vloerisolatie en dakisolatie heb ik gekocht bij Hubo en is qua prijs ook zeker te doen. Vloerisolatie aan 28€/m².
Dank je wel!

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Je spouwmuur isoleren: dit zijn de 4 grootste blunders
Waar loopt het in de praktijk vaak fout bij het isoleren van de spouwmuur? Twee experts vertellen hoe je de meest gemaakte blunders kan vermijden.
Lees meer.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=c6283a6e24e67ee24d3a8c8e7102a3b9)
Hoe je huis beschermen tegen klimaatschade door een hittegolf of overstroming?
Met de klimaatschademonitor kan je opzoeken hoe schadegevoelig jouw gemeente is. Maar hoe kan je je woning beschermen tegen hittegolven en overstromingen?
Lees meer
Dakisolatie: hellend dak na-isoleren langs binnen
Tot maar liefst een derde van de warmte in je woning gaat verloren via je dak. Het loont dus zeker de moeite om te investeren in (extra) dakisolatie.
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen