2

aansluiting terras met facade

Nouche
Nouche
#Terras en oprit · 3 jaren geleden

een aannemer beweert dat de facademuur tussen de klinkers van het terras behandeld moet worden met Toro.   ( zie tekening )

Ik heb al meer gebouwd en heb dit nog nooit gehoord.  Ik krijg de indruk dat de aannemer mij op onnodige kosten wil jagen.

wie kan uitsluitsel geven ?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/76409/photo-2022-05-26-11-44-52-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=e3ae758514ebecb091255306f1aa6ddahttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/76409/photo-2022-05-26-11-44-53-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=cd5b54d697a427026dde26e85475c88e

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

Als je tekening correct is,

Als de waterkering correct is weergegeven,

Als de bouwstenen onder de bovenste waterkering, niet poreus zijn en of een verticale waterdichting heeft,

als de spouw niet verontreinigd is,

als de klinkers NIET boven de waterkering uitkomen ,

is dit inderdaad niet nodig.

Maar je ziet, er zijn meerdere parameters waardoor dit wel noodzakelijk kan zijn.Louter alleen maar baseren op dat je meerdere keren hebt gebouwd en over verticale waterdichting nog nooit gehoord hebt, is kortzichtig .

Elke bouw heeft zijn eigen situatie en technische kenmerken waardoor je steeds opnieuw alles in vraag moet stellen.

Vraag aan de aannemer waarom hij deze werken voorziet.

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Een slimme aannemer noem ik dat. 
muurvoeten/funderingen werden/worden altijd met bitumen behandeld voor waterdichting omdat de rest nooit betrouwbaar is uitgevoerd  

die MB2k is een moderner alternatief. 
doen!

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Kleiklinkers of betonklinkers: welke klinkers kies jij voor je terras of oprit?

Kleiklinkers of betonklinkers: welke klinkers kies jij voor je terras of oprit?

Kleiklinkers of betonklinkers? Met welke soort klinkers leg jij je tuinpad, oprit en terras aan?

Lees meer

Een overkapping voor je terras? Ontdek meer over de opties en prijs

Een overkapping voor je terras? Ontdek meer over de opties en prijs

Naast een vaste terrasoverkapping zijn er nog andere opties om je terras te overkappen, zoals een luifel of zonnescherm. Ontdek de opties en de prijs.

Lees meer

Je terras reinigen? Ga aan de slag met deze onderhoudstips!

Je terras reinigen? Ga aan de slag met deze onderhoudstips!

Je terras regelmatig reinigen is geen overbodige luxe. Met deze onderhoudstips maak je jouw terras grondig schoon.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag