13

Radiator Folie

mdt
mdt
#Verwarming & koeling · 3 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Hallo, 

Was eventueel van plan om radiator folie te hangen achter radiatoren op bureau en slaapkamers. Maar lees verschillende zaken.

Je hebt 2 types, 

1) tegen de muur 

2) tegen de radiator

Welke van de 2 is nu eigenlijk beter, van een verdeler van folies tegen de radiator las ik dat deze de beste was, maar ergens anders las ik dan dat het beter is om het tegen de muur te plakken omdat tegen de radiator het eigenlijk ervoor zorgt dat je 1 vlak volledig verliest omdat je het afdekt met folie. 

Ik las ook dat het het niet van toepassing is op aluminium of rvs radiatoren, hoe weet ik welk type radiator ik heb :s 

nog andere interessante tips over gebruik radiator folie?

Alvast bedankt, 

1
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Beste

Op de radiator is ronduit verkeerd. 
kijk naar het principe/achterliggend idee van deze folie:

het (terug) reflecteren van stralingswarmte (van de radiator naar de muur) naar de ruimte. 
de Ir straling die naar de muur gaat wordt dus door de folie (als het maar blinkt en glad is) gereflecteerd richting woonruimte.

Wanneer je de folie op de radiator zou plaatsen kan er geen reflectie zijn naar de woning want er is enkel warmteoverdracht door geleiding. 

1
Radiodetection
Radiodetection
3 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Maw tegen de radiator folie > geen optie!

nog tips welke type radiator folie (merk) aangewezen is of niet echt slechte producten hier?

maakt niet uit: als het maar blinkt en vlak is (geen ruw oppervlak).

Je kan van die goedkope matten kopen in zowat elke DIY zaak.

Alle reacties

0
Radiodetection
Radiodetection
3 jaren geleden

Aan het forumbeheer:

Het is niet werkbaar dat eender wie zo maar een reactie van een andere forumdeelnemer kan wegklikken. Vooral niet als het een ernstige reactie betreft zonder ook maar enige beledigende taal naar anderen. 

De eerste de beste kan op die manier een gans topic verknoeien, eventueel nuttige informatie doen verdwijnen en de inzet van andere deelnemers teniet doen.

In de weggeklikte reactie stond informatie over  de effectiviteit van een folie bij geisoleerde muren (weinig) of ongeisoleerde muren (meer) met ook een schatting van de reeele besparing per jaar in beide gevallen.

Mag ik u dan ook vriendelijk verzoeken om deze informatieve reactie, die niet zondigde tegen de forumregels, terug te plaatsen en tegelijk het topic te ontdoen van nutteloze, niet ter zake doende tussenkomsten.

Met dank bij voorbaat,

Charel

Verder wil ik met plezier "on topic" verder redeneren met de topic starter indien die er nog behoefte aan voelt. 

Best wel grappig. 
Als er iemand daar veelvuldig misbruik van maakt dan ben jij het wel. 
en je doet dat enkel op basis dat je geen tegenspraak duldt, van niemand trouwens. 

0
Makken
Makken
16 164 Andere particulier
3 jaren geleden

Radiatorfolie heeft als enig doel de muur zo koud mogelijk te houden. Hoogste efficientie heeft men bij slecht geisoleerde muren en hoge radiatortemperaturen. Bij Heel goed geisoleerde muren en lage radiatortemperaturen met vb. warmtepomp heeft dit minder zin.

Slaapkamers waar de radiatortemperaturen vrij laag zijn heeft dit minder zin.  

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

Ik weet niet, 

maar als je huis goed geisoleerd is, dan heb je geen behoefte om reflextiefolie aan te brengen

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vloerverwarming bij renovatie: welk systeem is geschikt en hoeveel kost het?

Vloerverwarming bij renovatie: welk systeem is geschikt en hoeveel kost het?

Wil je bij de renovatie van je woning vloerverwarming voorzien? Ontdek waar je rekening mee moet houden en hoeveel vloerverwarming bij renovatie kost.

Lees meer

Kan je een warmtepomp met je cv combineren? Dit zijn de opties

Kan je een warmtepomp met je cv combineren? Dit zijn de opties

Verwarm je momenteel met een verwarmingsketel, maar vraag je je af of je een warmtepomp op je cv kan aansluiten? Wij leggen uit hoe dat kan.

Lees meer

Je huis koelen bij zomerse temperaturen? Uit deze systemen kan je kiezen

Je huis koelen bij zomerse temperaturen? Uit deze systemen kan je kiezen

Zodra het buiten 25°C is, kan een koelsysteem zijn nut bewijzen om oververhitting te vermijden en je huis te koelen. Ontdek de mogelijkheden.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag