Onroerend goed op naam van kinderen zetten
Mijn ouders hebben een tweede verblijf. Kan de naakte eigendom hiervan op naam van 3 kinderen gezet worden?
Bedankt.
Onroerend goed op naam van kinderen zetten
Mijn ouders hebben een tweede verblijf. Kan de naakte eigendom hiervan op naam van 3 kinderen gezet worden?
Bedankt.
Uiteraard kan dat. Je moet gewoon naar een notaris stappen en daar registratierechten op betalen.
Je zal wel eerst de waarde van het onroerend goed moeten laten vaststellen..
Daarop betaal je registratierechten.
Notaris schat normaal gezien (zo laag als mogelijk). Vraag het vooraleer je zelf een schatter aanstelt.
M.i. Werkt dit hetzelfde als een erfenis, maw je mag daar zelf een waarde op plakken. Uiteraard als de Vlaamse fiscus dat te laag vindt, wordt dat aangepast en in mogelijk een boete.
Zolang je daar een plausibel bedrag op plakt hoef je daar niet wakker van te liggen.
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Ontdek alles over renovatiekosten voor je huis: van uitvoering tot materiaalkeuze en premies. Maak de juiste keuzes en optimaliseer je budget.
Lees meerIs nieuwbouw nog betaalbaar? En is een halfopen woning voordeliger dan een open? We vroegen het aan Pieter Devos van Dewaele en Paul Lenchant van AVL.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen