Ik heb juist gedurende 6 maand een oorlogje gevoerd met mijn bouwpromotor over de werkbare dagen. In mijn geval stonden de regels in de akte van aankoop, maar er was ruimte voor interpretatie.
Er was dus discussie over:
-startdatum van de werken. Ze hebben uiteindelijk de datum in de aankoopakte aanvaard
-verlofdagen. Deze is verschillend per streek. De bouw was in Leuven maar de aannemer in Limburg. De dagen van Limbrug zijn uiteindelijk gebruikt. Ze hadden bijvoorbeeld ooit de 4 weken bouwverlof van Brussel genomen.
-vriesdagen. Dit was de grootste afwijking. De overeenkomst was dat het meetstation van Zaventem kleiner diende te zijn als nul. Ze hadden initieel kleiner of gelijk aan nul gebruikt.
-overmacht. Er waren enige dingen gevonden zoals een bunker en kelders met asbest. Ze hebben ook nog Covid gebruikt.....
In kort samengevat. Je kan het niet weten.In mijn geval heb ik gewoon een aangetekende brief gestuurd dat ze te laat waren, zonder details van de duur te geven. Ze zijn dan afgekomen met een berekening die ik volledig uitgevlooit heb.
Je kan de basis gegevens over het weer gewoonweg kopen bij het KMI....