Bouwtermijn berekenen met werkbare dagen

4

Bouwtermijn berekenen met werkbare dagen

YannickBugg
YannickBugg
#Ontwerp · 3 jaren geleden

Goedemorgen allemaal, 

Mijn vriendin en ik zitten momenteel in een sleutel op de deur bouwproject. 

Helaas gaat de bouw echt niet vooruit en zouden we graag eens willen berekenen of de levertermijn eigenlijk al niet verlopen is. 

Helaas is dit moeilijk te berekenen en is niet elke normale werkdag ook een werkdag in de bouw, rekening houdend met het weer etc.. 

Wie weet hoe ik dit te weten zou kunnen komen? Iemand die mij hier in zou kunnen helpen? 

Alvast heel erg bedankt! 

Yannick

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Wat zijn werkbare werkdagen?

Het woord zegt het eigenlijk al: werkbare werkdagen zijn dagen waarop in de bouw wordt gewerkt. 

.

0
YannickBugg
YannickBugg
0 1 Bouwer
3 jaren geleden

Dag Ludo, 

Bedankt voor je antwoord! Natuurlijk is gemiddeld wel moeilijk... 

Als we naar de bouwfirma willen stappen met de woorden "je gaat over de bouwtermijn, de schadevergoeding gaat beginnen tellen..." moeten we het natuurlijk wel zeker weten... 

Groeten,

Yannick

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Voor de juiste dagen in een bepaald jaar  kan je dit mogelijks navragen bij de Bouwunie VZW:

AdresMaria-Theresialaan 35, 1800 VilvoordeTelefoon02 588 11 00

0
jguf
jguf
0 8 Andere particulier
3 jaren geleden

Ik heb juist gedurende 6 maand een oorlogje gevoerd met mijn bouwpromotor over de werkbare dagen. In mijn geval stonden de regels in de akte van aankoop, maar er was ruimte voor interpretatie.

Er was dus discussie over:

-startdatum van de werken. Ze hebben uiteindelijk de datum in de aankoopakte aanvaard

-verlofdagen. Deze is verschillend per streek. De bouw was in Leuven maar de aannemer in Limburg. De dagen van Limbrug zijn uiteindelijk gebruikt. Ze hadden bijvoorbeeld ooit de 4 weken bouwverlof van Brussel genomen.

-vriesdagen. Dit was de grootste afwijking. De overeenkomst was dat het meetstation van Zaventem kleiner diende te zijn als nul. Ze hadden initieel kleiner of gelijk aan nul gebruikt.

-overmacht. Er waren enige dingen gevonden zoals een bunker en kelders met asbest. Ze hebben ook nog Covid gebruikt.....

In kort samengevat. Je kan het niet weten.In mijn geval heb ik gewoon een aangetekende brief gestuurd dat ze te laat waren, zonder details van de duur te geven. Ze zijn dan afgekomen met een berekening die ik volledig uitgevlooit heb.

Je kan de basis gegevens over het weer gewoonweg kopen bij het KMI....

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag