15

Differentieel 30mA valt uit bij werken

Tompiewompie
Tompiewompie
#Elektriciteit · 3 jaren geleden

Hoi allen,

Deze is tot op heden nog nooit uitgevallen, maar nu is er een dakwerker bezig en valt hij om de haverklap uit. Verschillende stopcontacten geprobeerd, zonder succes. Volgens de aannemer ligt het aan onze installatie, kan die zijn toestellen niet aan.

Maar telkens hij werkzaamheden uitvoert, valt hij uit. Als er een overbelasting is, zou de zekering toch uitvliegen? Nu wordt er een aardlek gedetecteerd, en dan toch op 1 van zijn toestellen/kabels? Of ben ik fout?

Alvast bedankt!

Mvg,

Tom

Alle reacties

0
Makken
Makken
16 164 Andere particulier
3 jaren geleden

Zou mij sterk verwonderen moest deze 30mA diff de hoofddiff-beveiliging zijn. Is Tompiewompie hiervan zeker?

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Discussie is nog al eens gevoerd. 

https://forum.livios.be/nl/technieken/elektriciteit/mag-ik-zelf-een-differentieelschakelaar-vervangen?page=1

Ja weet ik,,  Meerdere waren het toen met U NIET eens.

Waarom zou Uw visie dan wel de juiste zijn, als via het internet meerdere zijn waarin gemeld wordt dat het dus wel verbroken mag worden..

0
LDI006
LDI006
1 48 Andere particulier
3 jaren geleden

Nu even, is het een aardlekSCHAKELAAR (differentieelschakelaar) of is het een aardlekAUTOMAAT?

De 1st is een veiligheid tegen elektrocutie, de 2de is het eerste PLUS een beveiliging tegen overbelasting.  In deze laatste, wat is de nominale stroom en welke curve heeft die?

Die laatste zou kunnen uitschakelen wanneer de startstroom van een van de tools van de arbeider wordt ingeschakeld.

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

Ja weet ik,,  Meerdere waren het toen met U NIET eens.

Waarom zou Uw visie dan wel de juiste zijn, als via het internet meerdere zijn waarin gemeld wordt dat het dus wel verbroken mag worden..

Ok, 't is mooi weer en heb net een Kriek op, je krijgt gelijk vandaag 😎.

0
Patrick & Hilde
Patrick & Hilde
9 129 Andere particulier
3 jaren geleden

Beste

Het is mij niet duidelijk welke differentieel uitvalt.

Het zou ook kunnen dat er in de machines van de aannemer ontstoorcondensatoren gemonteerd zijn

Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids
Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat zijn algemene elektriciteitswerken en wat mag je zelf doen?

Wat zijn algemene elektriciteitswerken en wat mag je zelf doen?

Algemene elektriciteitswerken maken je woning veiliger en efficiënter. Ontdek wat je zelf kan doen en waarvoor je best een elektricien inschakelt.

Lees meer

Welke thuisbatterij kiezen? Dit zijn de types

Welke thuisbatterij kiezen? Dit zijn de types

Een thuisbatterij krikt het zelfverbruik van de door jouw zonnepanelen opgewekte stroom op. Maar welke thuisbatterij moet je kiezen? Dit zijn de types.

Lees meer

De werfkast: veilige elektriciteit op je bouwplaats

De werfkast: veilige elektriciteit op je bouwplaats

Werfkast elektriciteit: ontdek alles over de installatie, types, keuring en aansluiting op het elektriciteitsnet voor een veilige werf.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag