Waar kan ik screens voor gebogen ramen vinden ?
Bestaan er screens voor gebogen ramen ?
Waar kan ik screens voor gebogen ramen vinden ?
Die bestaan zeker...
Mister Google..
Die bestaan zeker...
Mister Google..
aja en waar dan wel .............
Winsol, om er maar 1 te noemen. De rest kan je zelf via Google vinden..
Bij Winsol ? En weet jij die dan ergens liggen ? In de fabriek in Aalter ? Of ergens anders ? Ik zit nu al dikke 30 jaar in het vak. Ik kom in de fabrieken van Renson, Winsol, Harol en anderen maar nog nooit daar ergens screens zien liggen voor ronde ramen. Of er zou iemand de laatste maanden een fantastische uitvinding moeten gedaan hebben. Je zou wel een "vierkante of rechthoekige" screen op de muur VOOR een rond raam kunnen plaatsen. Dus voor TS en alle duidelijkheid voor iedereen. Tot nader order is er geen enkele fabrikant die screens voor ronde ramen maakt. Ook niet voor gebogen ramen. Als je al zoiets wil bereiken dan zal dat alleen kunnen mits zware en zeer technische ingrepen bij renovatie of nieuwbouw. Maar ik zou zeggen ........neen je zal nooit een mooi resultaat hebben.
Technisch is het zeker en perfekt doenbaar een screen voor gebogen raam te maken.
Zal er misschien vanaf hangen hoe de boog is, Van links naar rechts of van boven naar onder???
Omdat je het nog niet hebt zien liggen, wil niet zeggen dat het niet op maat kan gemaakt worden..
Zijn enkel de geleiders die op maat moeten gebogen worden... Een boog van links naar rechts zal eenvoudiger uitgevoerd kunnen worden dan een boog van boven naar onder..
Je begrijpt toch ook wel dat je de lamellen niet zomaar op een eenvoudige manier kan verkorten en verlengen bij het ophalen of neerlaten van die screens, laat staan dat het op een realistische manier mogelijk zou zijn om een gebogen ophaalmechanisme te bouwen.
Uiteraard kan je rechthoekige screens tegen een gebogen raam plaatsen maar dan is het uitzicht van dat gebogen raam natuurlijk verdwenen.
Meneer Segers, aub hou nu op met priet praat te verkopen en TS of andere mensen die zoeken naar correcte informatie in de maling te nemen. Van de tientallen projecten die ik al begeleide, zelfs die die technisch een uitdaging zijn geweest om op maat oplossingen te verzinnen is het gewoon technisch ONMOGELIJK om screens voor ronde ramen te maken. Punt andere lijn. Van de honderden geplaatste screens heb ik nog geen enkele gebogen geleider tegen gekomen. En als gij zo overtuigd zijt dat gebogen screens bestaan dan is het eerder aan u om de link te vermelden waar je ze dan wel kan vinden.
Gebogen ramen ?
Dan denk ik aan de ramen van het MAS in antwerpen waar bij de vorm van het raam op het grondvlak een mooi boog is... daar zelfs een s vorm.
Of is het inderdaad dat rond raam of die gebogen bovenkant in het muurvlak? Nu bij beide ramen ( boog , rond, halfrond of afgeplat raam ) een screen vinden die de vorm herhaalt zal meer kosten dan de woning.
@Rode Ridder..Een screen bestaat niet uit lamellen, maar is een oprolbare doek,
Het is niet aan mij om iemand te gaan zoeken die een screen voor een rond raam op maat wil maken.. Ik zeg nergens dat ze standaard bestaan, wel dat het technisch mogelijk is deze op maat te maken, je zal echter wel iemand moeten vinden die het maakt of je moet het zelf fabriceren.. Gebogen geleider onder en boven het ronde raam en een oprolsyssteem tegen de linker of rechter dagkant.
Beetje opdezelfde manier zoals je een gordijn voor een rond raam bevestigd of een oprolbaar tuindoek / windscherm..
Serieus man ...........

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Download gratis onze gids over ramen en deuren
Alles wat je moet weten over energiezuinig, veilig en esthetisch buitenschrijnwerk. Inclusief handige checklists voor de perfecte keuze!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Zelf een vliegenraam plaatsen is eenvoudig én budgetvriendelijk. Ontdek hoe je het aanpakt en wat het ongeveer kost.
Lees meer
Ontdek alles over dakramen: van soorten, voordelen, prijzen, installatie tot onderhoud. Breng zo meer daglicht in je woning.
Lees meer.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=50350cb8a113d85c717207bbb7ef1875)
Stalen ramen geven je woning een industriële look. Maar hoe zit het met de isolatie, de prijs en het onderhoud ervan? Ontdek alle voor- en nadelen.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen