Dus, als ik dat goed begrijp is er steeds maar goedkeuring van het voorbije boekjaar?
Onze vorige syndic werkte niet met provisies maar rekende de facturen van het voorbije kwartaal direct aan de VME door.
Concreet: half april 2022 kwam de factuur van het 1e kwartaal, op 25/04 AV.
M.a.w. op 25/04 kon er dus geen goedkeuring zijn voor de facturen tot eind maart 2022.
U moet weten dat de vorige syndic misbruik gemaakt heeft van de laatste kwartaalfactuur: verschillende mensen hebben gezegd: "hij is eindelijk buitengestemd; ik betaal gewoonweg maar er zijn ook anderen die niet betaalden en de factuur of bepaalde dingen op de factuur protesteerden.
Onze nieuwe syndic is al van 26/04 bezig maar geen verduidelijking.
de nieuwe syndic zegt dat het financieel verslag goedgekeurd werd (wellicht om er vanaf te zijn) maar volgens mij kan deze maar tot einde boekjaar goedgekeurd worden, nl. 30/09/2021 en moet de rest nog goedgekeurd worden op de volgende AV op 01/12/2022.
Klopt dit wat ik zeg?
Indien dit zo is: wat kan de huidige syndic dan doen als eigenaars weigeren de factuur te betalen omdat die niet correct is (men rekent vb. een factuur door van iets die met 3 offertes nog ter stemming stond en niet meer gestemd werd maar waar syndic geen offertes voor had en waar hij direct het werk met eigen dure mannetjes liet uitvoeren ). Factuurverschil van 3300 EUR.
Opmerking:
De commissaris heeft geen goedkeuring financieel beheer van de syndic, de VME moet dit doen.
De commissaris moet décharge krijgen van de VME en kreeg dit ook (maar zijn stemmen minderen omdat hij vals speelt, onder één hoedje met de oude syndicus)