3

Prijs verkoop appartement

appartementje
appartementje
#Regelgeving · 3 jaren geleden

Ik wil graag een appartement kopen. Na wat weg en weer gemail ging de eigenaar akkoord met een prijs van 160.000 euro. Ik heb hiervoor geen officieel bod geplaatst naar ze samenwerkt met sold and set en ik 2490 euro zou moeten betalen wanneer mijn bod aanvaard wordt. Nog voor ik de kans kreeg mijn bod ofdicieel uit te brengen krijg ik mail dat ze toch niet wil verkopen voor 160.000 euro, maar voor 170.00 euro. Ik mailde haar dat dat te veel vooor mij is en ik begrijp dat ze liever aan iemand anders verkoopt. Maar mag dit? Kan ik iets met haar akkoord via mail voor 160.000? Of ben ik mijn kans kwijt omdat ik haar schreef dat ik begrijp dat ze liever aan iemand anders verkoopt?

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

Een verkoop is gesloten wanneer er een overeenkomst is tussen de twee partijen. Als er email-verkeer is waaruit dit blijkt (hangt af van de exacte bewoordingen in die mails) maw de verkoper gaat akkoord met die prijs en eventueel andere voorwaarden dan is die verkoop idd geldig. 

Je zal de verkoper dan in gebreke moeten stellen via een AS en eventueel naar de rechtbank stappen. 

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Als je kan bewijzen ( mail - sms - geschrift op bierkaartje enz;  ) dat de verkoper akkoord ging voor 160.000 euro, is dit een geldige verkoop. 

sold and set is hier volledig buiten de kwestie.. en staat er volledig los van...  Je kan het aanbod van de verkoper via andere kanalen vernomen hebben..

Als zij alsnog aan iemand  anders zou verkopen, en de registratie komt erachter zijn er 2 verkopen geweest.. ( Koop en wederverkoop ) dus 2 maal registratie rechten te betalen.... 

Om die reden zul je de verkoper in gebreke moeten stellen om aan en met U de verkoop verder af te handelen, te ontbinden en of eventueel schadevergoeding te vragen... 

U kan de verkoop ook afdwingen, maar dan zal je de rechtbank moeten vatten.. je zit dan wel geruime tijd in onzekerheid, of de rechtbank je gelijk geeft en uitspraak erover doet in een vonnis.Intussen blokeer je jezelf wel om een ander pand te zoeken. en of te kopen. 

Tenzij U alsnog van de aankoop in onderling overleg de koop wil ontbinden.. Daar zijn wettelijke regels voor, vraag aan je notaris... 

https://www.oximo.be/nl/nieuws/dit-kan-de-koper-doen-als-de-verkoper-zich-bedenkt

https://www.verhelstvastgoed.be/nieuws/compromis-ontbinden/16432

0
appartementje
appartementje
0 1 Andere particulier
3 jaren geleden

Heel erg bedankt voor de snelle reacties!

Ik kijk het allemaal nog eens goed na.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Welke premies zijn er voor de doe-het-zelver?

Welke premies zijn er voor de doe-het-zelver?

Ontdek welke doe-het-zelf premies je als klusser kan aanvragen en bespaar zo op je verbouwkosten.

Lees meer

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter: hoe werkt dat en wat is het nut? We vroegen het aan Lara Lammens van Fluvius en energie-expert Joannes Laveyne van UGent.

Lees meer

Minister van Energie schaft renovatiepremies af en geeft hogere premies aan de laagste inkomens

Minister van Energie schaft renovatiepremies af en geeft hogere premies aan de laagste inkomens

De regering hervormt de Mijn VerbouwPremie. Vanaf 1 juli 2025 komt er meer steun voor lage inkomens, hogere inkomens ontvangen minder premie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag