6

vruchtgebruiker en riolering

guy223
guy223
#Regelgeving · 3 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Ik ben vruchtgebruiker in het huis van mijn schoonzoon,nu moet die al twee jaar de ontkoppeling doen van de riolering.

Fluvius stuurt nu aan mij en hem een aangetekende brief,de werken moeten af zijn voor 9 september of er komen boeten

Het gaat niet over de kosten,maar hij laat het niet doen,ben ik ook verandwoordelijk

1
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

Wat staat er in je huurcontract? Over welje kost voor jou zijn. 

Laat Fluvius weten dat jij laar de huurder bent

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

Wat staat er in je huurcontract? Over welje kost voor jou zijn. 

Laat Fluvius weten dat jij laar de huurder bent

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Bij mijn weten heeft een vruchtgebruiker nooit een huurkontrakt..

Hij of zij moet géén huur betalen en is vrij om het zelf te verhuren of de opbrengsten daarvan op te strijken..  

De onderhoudslasten zijn voor de vruchtgebruiker..

De grove herstellingen ( ontkoppeling riool ) zijn voor de blote eigenaar.

Buiten boeten kunnen ze U ook volledig afsluiten van het gebruik van het riool als je niet ontkoppelt..

0
guy223
guy223
0 1 Andere particulier
3 jaren geleden

Dat had ik ook gedacht maar voor fluvius ben ik mede eigenaar omdat het kadaster van het huis op mijn naam staat en daar is niet veel aan te doen 

toch bedank voor het antwoord

0
Kris M
Kris M
594 3491 Andere particulier
3 jaren geleden

Als je niet overeenkomt met de blote eigenaar dan wordt het vrederechter.

Je staat in het kadaster omdat je als vruchtgebruiker de onroerende voorheffing moet betalen. 

0
WOLFFF
WOLFFF
6 52 Andere professioneel
3 jaren geleden

Ontkoppelen kan vrij snel: zaag je regenpijpen af en zet er een bocht op zodat het regenwater op je terrein loopt. Als dat is gedaan laat je een keurder dat vaststellen en krijg je een attest.

Hoeft niet veel te kosten en zorgt dat het in orde is.
Is het de beste oplossing? Neen.

Wilt de eigenaar het erna alsnog goed aanpakken, met regenput en hergebruik, infiltratievoorziening en wat nog, dan heeft die er nog alle tijd voor.

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Heb je al offertes opgevraagd om de splising uit te voeren.

Je woont er gratis, als het dan niet veel kost zou ik de faktuur zelf betalen.

Nadien kan je  via de vrederechter de eigenaar claimen als de eigenaar ze je niet vrijwillig wil terugbetalen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Geen elektricien meer nodig voor plug-in thuisbatterijen: Synergrid wil regels aanpassen

Geen elektricien meer nodig voor plug-in thuisbatterijen: Synergrid wil regels aanpassen

Kan je binnenkort een plug-in thuisbatterij zonder elektricien installeren? Synergrid wil de regels aanpassen.

Lees meer

Dit verandert er in 2025 voor wie een woning (ver)bouwt

Dit verandert er in 2025 voor wie een woning (ver)bouwt

Heb jij een bouwgrond gekocht of ga je jouw woning dit jaar renoveren? Ontdek welke bouw- en renovatieregels er in 2025 veranderen.

Lees meer

Renovatieplicht voor verhuurders? Minimaal EPC-label vanaf 2030

Renovatieplicht voor verhuurders? Minimaal EPC-label vanaf 2030

Huurwoningen moeten vanaf 2030 verplicht een minimaal EPC-label behalen. Ontdek welke impact de renovatieplicht voor verhuurders heeft.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag