Corruptie in verzekering blokpolis door de syndicus

2

Corruptie in verzekering blokpolis door de syndicus

De Rock
De Rock
#Budget · 3 jaren geleden

België: Als men als eigenaar ziet dat de syndic corrupt handelt in verzekeringen (eindfacturen niet naar verzekering doorsturen maar wel doorrekenen naar de VME = vereniging mede-eigenaars), zelfs dan zegt de verzekering dat we ons tot de syndic moeten richten wegens de deontologie. Ik denk dat deontologie moet wijken voor corruptie en men de eigenaar op kantoor moet laten langskomen. Uiteindelijk heb ik op kantoor mogen langsgaan en beaamde men dat ik het probleem niet kon doormailen want een kluwen van 23 mails (dit is om dat de eigenaars het zouden opgeven. De verzekering zag inderdaad dat dit niet correct was en verschoot zich een bult. Vraag is nu: is de verzekering niet verplicht om corruptie van een syndic aan te geven als alle bewijzen er zijn. Ook onze nieuwe syndic ziet wat de vorige syndic gedaan heeft en die moet het boeltje oplossen: moet de nieuwe syndic ook niet verplicht aangeven dat er corruptie was bij de vorige syndic. Aan het B.I.V. melden, ...?

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Als je iets beweerd moet je kunnen bewijzen ook... 

Als er zoveel met de vorige syndicus mis is gegaan, ben je dan niet beter dat je het in handen geeft van een advokaat,  jij of de VME is niet deskundig genoeg om dergelijke zaken  zelf  af te handelen.. 

En de nieuwe syndicus gaat ook niet gratis dit boeltje oplossen, die zal vermoedelijk het ook door een advokaat laten oplossen mits de VME toestemd.. Kwestie van de juiste procedure te volgen in dergelijke zaken.. 

Het eerste  " intake "" gesprek is bij de meeste advokaten gratis.. Pols daar wat de opties zijn..

0
De Rock
De Rock
0 151 Andere particulier
3 jaren geleden

Natuurlijk moet je kunnen bewijzen en die zijn er ook.

Advocaat? Neen want hij is zelf advocaat en ik heb hem als nieuwe eigenaar direct buiten gekregen na 12 jaar syndic zijn. Hij speelt het spel zeer sluw, typisch voor veel advcotan.

Ik ken de advocatuur heel goed en hoe men te werk gaat, ... dit was zijn dood! Met 80% buiten gekregen.

Vraag is gewoon: als de nieuwe syndic en de verzekering nu zien en door mij weten dat oude syndic corrupt handelde en de bewijzen zijn er en ze moeten die corrupte zakens nu oplossen: zijn zij dan echt niet verplicht om dit aan te geven? 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Optimaal je budget benutten: zo bepaal je de renovatiekosten van je huis

Optimaal je budget benutten: zo bepaal je de renovatiekosten van je huis

Ontdek alles over renovatiekosten voor je huis: van uitvoering tot materiaalkeuze en premies. Maak de juiste keuzes en optimaliseer je budget.

Lees meer

Is een halfopen woning voordeliger dan een open? Twee experts reageren

Is een halfopen woning voordeliger dan een open? Twee experts reageren

Is nieuwbouw nog betaalbaar? En is een halfopen woning voordeliger dan een open? We vroegen het aan Pieter Devos van Dewaele en Paul Lenchant van AVL.

Lees meer

Woonlasten in Vlaanderen blijven hoog, vooral voor alleenstaanden

Woonlasten in Vlaanderen blijven hoog, vooral voor alleenstaanden

Vooral alleenstaanden besteden meer dan helft van hun inkomen aan wonen. De Vlaamse Woonbalans toont hoe groot het probleem écht is.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag