Welfsels verwijderen
Hi allemaal,
Ik ben op zoek naar informatie welke persoon de welfselfs van een bestaand huis kan verwijderen.
De vraag is dan ook of hier iemand is die dat ook in zijn huis heeft laten doen of iemand met info hoe dit best aan te pakken en welke aannemer hier evaring mee heeft.
Ik hoorde tot nu toe dat metsers dat ook kunnen doen maar zoek een beetje een guideline of meer info hierover omdat ik nog een aannemer moet zoeken hiervoor.
Het huidige probleem dat ik had was dat alle welfsels in huis doorhingen omdat er geen druklaag gestort was. Nu met de verbouwingen moet het dak er sowieso af omdat dit nog een sneldek is zonder isolatie of dampscherm enzovoort.
Door deze verborgen gebreken heb ik besloten heel de zolder verdieping weg te halen (bungalowwoning) dan alles uit te breken en de indeling te veranderen + een beetje ophogen + helling van het dak aan te passen.
Nu zoek ik een aannemer die hier kennis van heeft maar vroeg me af welke stielman dit zou kunnen doen en hoe best.
Nog een dingetje is dat EPB wil dat ik de buitenmuur laat staan (7cm spouw, woning van 1983) omdat ik niet energie ingrijpend wou renoveren, al lijkt me dit wel een probleem als je de binnenmuur van de tipper moet verwijderen + de welfsels.
Ik hoop dat hier iemand is met wat ervaring omtrend deze werken en me hopelijk nog wat informatie kan bieden.
Met vriendelijke groetemn,
Gert-Jan