aan allen gereageerd op dit topic
Dit is hier een vraag bedoeld om tot een inzicht te komen waarbij elk zijn kennis aanspoort waarbij we moeten openstaan voor nieuwe inzichten. Sommigen hier hebben het ego van alwetendheid...niet echt sierend en denegrerend t.o. anderen die er soms véél meer kennis over hebben doordat ze de dagelijkse praktijk ervaren en dat is me echt véél meer waard dan iemand die de cijfers, de regeltjes en de boekjes uitpluist en komt zwaaien met titels en diploma's. Deze site is hier niet ter egostreling.
Wat zeker is , is dat ventillatie afhankelijk is van woning tot woning, of het nu een nieuwbouw betreft of renovatie, het is iets dat huis per huis bekeken moet worden ...dus : mijn conclusie , een algemene regel is moeilijk toepasbaar om efficient tewerk te kunnen gaan.
Wat nog zeker is , er is niks mis mee met kritisch zijn to regels, ze zijn gemaakt door mensen en die laatsten staan nu eenmaal onder invloed van...en zijn ook niet alwetend. Mocht dat het geval zijn, dan leefden wij nu nog met regels van vóór Christus.
Wat ook nog zeker is, ja ik wil mijn premies als deze aangeboden worden, wat is daar mis mee ?? ik wed dat ik véél meer moeite doe met veel minder mogelijkheden dan de Alwetende hier onder ons. Maar ik probeer ook verder te kijken dan mijn neus lang is en wil mijn voetafdruk hier beperken. Er komen immers nog mensen na ons. Dus wie heeft hier het meeste verantwoordelijkheidsgevoel meneer Alwetende ?
Spijtig maar er moet niet zo neerdunkend gedaan worden hier !
Dank aan al wie zijn positieve inzichten hier heeft gedeeld ! :-)