1

Aanpassingen voor overschakeling naar rijk gas

artemis
artemis
#Hernieuwbare energie · 3 jaren geleden

Hallo,

Onze regio schakelt over naar rijk gas vanaf 1 juni 2023. We hebben nu al een 2de brief hierover gekregen van Fluvius waarin ze vragen alle gastoestellen (ketels, kachels, doorstromers, kookfornuis) te laten nakijken en eventueel te laten bijregelen vóór die datum, al of niet met geheel of gedeeltelijke vervangingen tot gevolg. 'Anders mag je het toestel vanaf 1 juni niet meer gebruiken.' Staat er letterlijk in de brief.

Mijn partner verhuurt echter ook en is door gezondheidsredenen niet in het onderwerp geïnteresseerd.

Recent was onze installateur hier voor het gewone nazicht van onze ketel en ik vroeg hem of hij de situatie zou kunnen checken en eventueel aanpassen waar mijn partner verhuurt. Volgens hem was dit onmogelijk en dus zinloos, zolang dat rijk gas er nog niet is.

Dit druist in tegen de berichtgeving die ik lees hieromtrent. 
Heeft onze loodgieter/installateur gelijk dat men enkel de overgang kan afwachten en pas nadien kan aanpassen als het nodig is?

Alvast bedankt

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1623 Andere professioneel
3 jaren geleden

Je technieker heeft gelijk, hoe wil je de verbranding meten indien het rijk gas er nog niet is.trouwens, recente toestellen zijn geschikt voor beide drukken en hoeft er alleen een meting uitgevoerd te worden, indien deze meting buiten toelaatbare is dan is het aan een technieker van de fabriekant of verdeler om bij te regelen

Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Feit of fictie? Werken zonnepanelen beter op hete dagen?

Feit of fictie? Werken zonnepanelen beter op hete dagen?

Zonnepanelen en hitte: brengen warme dagen meer of minder rendement? Ontdek wat echt waar is over zonnepanelen in de zomer.

Lees meer

Helft van de Belgen weet niet hoe huis energiezuiniger te maken

Helft van de Belgen weet niet hoe huis energiezuiniger te maken

Ontdek waarom bijna 50% van de Belgen vastloopt bij het energiezuiniger maken van hun huis.

Lees meer

Wat is de prijs van de verschillende soorten warmtepompen?

Wat is de prijs van de verschillende soorten warmtepompen?

Wat beïnvloedt de prijs van een warmtepomp? Op welke premie heb je recht en welke besparing kan je realiseren? Livios maakt je wegwijs.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag