afscheiding plaatsen (houten panelen) op scheidingsmuurtje, hoe

12

afscheiding plaatsen (houten panelen) op scheidingsmuurtje, hoe

marcel reynders
marcel reynders
#Tuin · 3 jaren geleden

Beste,

Is het mogelijk om op een betonblokken muurtje, van 4 blokken hoog, gemetst in 2001 , een afscheiding in houten platen te plaatsen??? Dit in vervanging van een haag die gaat verdwijnen. De buur zegt dat dit geen probleem is , doch persoonlijk zie ik niet in hoe men platen van 1,8 m op zulk een muurtje kan plaatsen. Dus enkel vast op het muurtje van 1 blok dik (dus 10cm breed)

Kan wel met aan mijn zijde een stormpaal in de grond tegen het muurtje , doch is de plaat die op de muur staat dan van mij, of zijn alleen de palen van mij?? Hoe kan men dit voorraf goed regelen, dat er geen herie van komt.

bijgevoegd een foto met een deel van het muurtje. 1 blok breed, 4 hoog

Dit zou stormvast moeten zijn???

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/78917/muurtje-betonblokken.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=531d074c09a2b1b5bcbbb6d55271c1a2

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden
Er moet inderdaad een schriftelijk akkoord zijn. Soms is het voldoende dat de handtekening van de buur op de plannen staan
0
De Handige Koalabeer
De Handige Koalabeer
0 1 Verbouwer
3 jaren geleden

Hey!

Het beste wat je volgens mij kan doen is aan de niet-zichtbare kant van het muurtje, vierkante houten palen in de grond plaatsen van ca. 8x8 cm. Ik zou voor azobe of robinia palen kiezen, die gaan het langste mee! Die zet je zo'n 60 à 70 cm diep in de grond vast en eventueel in snelbeton. Zorg dat de palen boven de grond de hoogte behalen die je wenst voor jouw tuinafsluiting. Dan kan je tegen jouw palen de schermen of planken of tuinafsluiting monteren die je zou willen en onderaan laat je ze op dat muurtje rusten. Win-win want jou houten tuinschermen komen zo niet in contact met vocht van de grond. Je kan ook altijd nog eens advies vragen bij houthandel EXZO (www.exzo.be). Ik doe veel houtprojecten, maar die jongens weten altijd meer over de eigenschappen en kunnen technisch ook meedenken.

Veel succes!!

Groeten,

De Handige Koalabeer

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Ontdek de tuinklussen voor november: van composteren tot snoeien

Ontdek de tuinklussen voor november: van composteren tot snoeien

De moestuin composteren, bomen snoeien, je tuin winterklaar maken... Tuinexpert Bart Verelst vertelt welke tuinklussen er in november op de planning staan.

Lees meer

Slakken bestrijden in je tuin: “Lok slakkeneters of probeer de bierval uit”

Slakken bestrijden in je tuin: “Lok slakkeneters of probeer de bierval uit”

Slakkenplagen zijn een typisch lentefenomeen. We vroegen aan Dirk Criel van Natuurpunt hoe je slakken kan bestrijden in je tuin.

Lees meer

De 5 meest voorkomende gazonproblemen: oorzaken en oplossingen

De 5 meest voorkomende gazonproblemen: oorzaken en oplossingen

Kale plekken, onkruid, of een dor gazon? Verschillende problemen kunnen het uitzicht verstoren. Ontdek de oorzaak en oplossing voor vijf gazonproblemen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag