Aan Kas.
zou je niet beter alles samenvoegen? verbouwing woning uitbreiden van de woning aanpassen trapgedeeltes afbraak en heropbouw nieuwe garage uitbreiding opritten
De reden dat deze verbouwingen gebeuren is omdat later mijn alleenstaande dochter en zoon, en ook mijn zoon in de bungalow komen wonen.
Voor mijn zorgbehoevende zoon zal de bestaande living ingericht worden als een zorgwoning.
Dit houdt in dat de living wordt verdeeld zoals een studio met een apart slaapgedeelte, wc en doucheruimte.
De zorgwoning valt ook onder een specifieke regelgeving.
De uitbreiding of aanbouw aan de woning is voor mijn dochter bedoeld die in de nieuwe living komt wonen met haar zoon(nu nog minderjarig)
Maar ik zit met een dilemma omdat mijn dochter absoluut een rechthoekige living wilt van 8m x 4m.
Daarvoor zijn 2 mogelijkheden om deze te laten bouwen.
1° De 2 bestaande slaapkamers die naast elkaar liggen uitbreiden(afbraak) en verbreden met 2m langs de zijgevel.
Ook de muur van de tweede bestaande slaapkamer afbreken aan de achtergevel.
Dan komt ze aan een oppervlakte van 32,42 m².
Ik persoonlijk vind dit geen goede manier,omdat het nodige afbraakwerk en onderstutting van het dak risico's zullen kunnen teweegbrengen in de bouwwerken.
Ool de steunbalk in het midden van de living die nodig zal zijn vind ik geen goed idee.
Dan is er nog een andere manier om de nieuwe living te plaatsen.
Zie ook bijlagen.
De rechthoekige living apart aanbouwen aan de bungalow langs de zijgevel op 1,4m van de achtergevel, op het muurgedeelte naast het raam van de tweede slaapkamer.
In de 1,40m muurgedeelte van de zijgevel komt een deur als ingang in de bstaande woning.
De breedte wordt dan 4 m en de lengte 8m.
Bij deze bouwwerken hoeft de zijgevel en de achtergevel niet afgebroken te worden.
De tweede slaapkamer kan dan dienen als bijkeuken.
gilberto