Garage bouwen op de scheilijn(perceelgrens)

6

Garage bouwen op de scheilijn(perceelgrens)

gilberto
gilberto
#Muren · 3 jaren geleden

Aan charel,

We willen een nieuwe garage laten plaatsen langs de bestaande muur van de garage van de gebuur, op de perceelgrens met onze gebuur.

Als de gebuur die ondertussen zijn huis heeft verkocht aan nieuwe eigenaars,zijn garage heeft gebouwd, is hij bij ons gekomen om een document te laten tekenen van de stedenbouw voor toelating van ons om op de perceelgrens te mogen bouwen.

Dit is dan gebeurd. 

Nu wil mijn dochter een nieuwe garage aan deze scheilijn laten bouwen.

Moet ze opnieuw de toelating vragen aan de nieuwe eigenaars om haar nieuwe garage aan de scheilijn te laten bouwen?

gilberto

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

Dat is wel zo netjes, maar hoeft niet. 
Bouwaanvraag bij gemeente doen, het gekende gele  plakaat 30 dagen laten hangen. En na een 30 dagen wachten (bij geeb bezwaar) bouwen maar. 

Zou alleen stom zijn als dat niet in de "grote" bouwaanvraag stond. Daar je voor elke bouwaanvraag betaald aan de gemeente 

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden
zou je niet beter alles samenvoegen? verbouwing woning uitbreiden van de woning aanpassen trapgedeeltes afbraak en heropbouw nieuwe garage uitbreiding opritten
0
gilberto
gilberto
0 607 Andere particulier
3 jaren geleden

Vriendelijk dank voor uw antwoord.

Het is een kleine moeite voor mijn dochter om nog eens de toelating te vragen voor het bouwen van een stenen garage aan de scheilijn op de perceelgrens.

De standaard breedte wordt op 3,5 breedte genomen en 6m lengte.

Maar onze huidige houten garage is 4 m breed en als de opel er in staat geparkeerd, met daarnaast nog het grasmachien en wat andere spullen zoals een werkbankje met bankschroef en een opstaand ijzeren rek voor de verfpotten en andere spullen, de tuingereedschappen dan heb je geen overschot meer. 

Als je een apart bijgebouw hebt als bergplaats voor deze materialen en het grasmachien en een werkbankje met bankschroef, een opstaand rek en een aluminiumen ladder dan kan een garage van 3,5m en 6m lengte voldoende zijn voor het parkeren van de auto.

gilberto

0
gilberto
gilberto
0 607 Andere particulier
3 jaren geleden

Aan Kas.

zou je niet beter alles samenvoegen? verbouwing woning uitbreiden van de woning aanpassen trapgedeeltes afbraak en heropbouw nieuwe garage uitbreiding opritten

De reden dat deze verbouwingen gebeuren is omdat later mijn alleenstaande dochter en zoon, en ook mijn zoon in de bungalow komen wonen.

Voor mijn zorgbehoevende zoon zal de bestaande living ingericht worden als een zorgwoning.

Dit houdt in dat de living wordt verdeeld zoals een studio met een apart slaapgedeelte, wc en doucheruimte.

De zorgwoning valt ook onder een specifieke regelgeving.

De uitbreiding of aanbouw aan de woning is voor mijn dochter bedoeld die in de nieuwe living komt wonen met haar zoon(nu nog minderjarig)

Maar ik zit met een dilemma omdat mijn dochter absoluut een rechthoekige living wilt van 8m x 4m.

Daarvoor zijn 2 mogelijkheden om deze te laten bouwen.

1° De 2 bestaande slaapkamers die naast elkaar liggen uitbreiden(afbraak) en verbreden met 2m langs de zijgevel.

Ook de muur van de tweede bestaande slaapkamer afbreken aan de achtergevel.

Dan komt ze aan een oppervlakte van 32,42 m².

Ik persoonlijk vind dit geen goede manier,omdat het nodige afbraakwerk en onderstutting van het dak risico's zullen kunnen teweegbrengen in de bouwwerken.

Ool de steunbalk in het midden van de living die nodig zal zijn vind ik geen goed idee.

Dan is er  nog een andere manier om de nieuwe living te plaatsen.

Zie ook bijlagen.

De rechthoekige  living apart aanbouwen aan de bungalow langs de zijgevel op 1,4m van de achtergevel, op het muurgedeelte naast het raam van de tweede slaapkamer.

In de 1,40m muurgedeelte van de zijgevel komt een deur als ingang in de bstaande woning.

De breedte wordt dan 4 m en de lengte 8m.

Bij deze bouwwerken hoeft de zijgevel en de achtergevel niet afgebroken te worden.

De tweede slaapkamer kan dan dienen als bijkeuken.

gilberto

0
gilberto
gilberto
0 607 Andere particulier
3 jaren geleden

Aan Kas.

De vraag moet niet  meer beantwoord worden. 

Mijn dochter kiest uitsluitend voor de uitbreiding, omdat ze dan sneller van de nieuwe living in de bestaande keuken kan komen.

Wat ik niet begrijp is als ik mijn vraag wil verwijderen, dat dit niet lukt door op Bewerk - de tekst selecteren en knippen- en Aanpassen te klikken.

De tekst komt telkens terug na het klikken op Aanpassen, ook als ik niet klik op Aanpassen komt de tekst opnieuw terug.

Hoe komt dit en kan de tekst überhaupt niet worden verwijderd en de afbeeldingen of foto's?

grtz,

gilberto

0
Den boer zonder land
Den boer zonder land
0 1 Andere particulier
3 jaren geleden

Dat lijkt me nogal normaal niet?

Het is de bedoeling dat anderen die achteraf het forum willen gebruiken iets opsteken van de problematiek van anderen. Als iedereen zijn posts zou opschonen als hun probleem is opgelost dan heeft zo'n forum nog weinig zin.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Download gratis onze vochtbestrijdingsgids

Download gratis onze vochtbestrijdingsgids

Ontdek de oorzaken en oplossingen voor vochtproblemen in huis. Inclusief checklists en praktische tips voor een blijvend resultaat!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Sidings als gevelbekleding: tips voor de juiste keuze qua materialen en uitvoeringen

Sidings als gevelbekleding: tips voor de juiste keuze qua materialen en uitvoeringen

Je gevel karakter geven met sidings? Lees hier alles over materialen, plaatsing, onderhoud en prijzen voor deze veelzijdige gevelbekleding.

Lees meer

Gevelrenovatie: alles over reiniging, bekleding en isolatie

Gevelrenovatie: alles over reiniging, bekleding en isolatie

Is je gevel aan renovatie toe? Ontdek soorten gevelrenovatie, prijzen, premies en wat je zelf kan doen of beter overlaat aan een vakman.

Lees meer

Meer kans op vochtproblemen tussen oktober en maart: vochtexpert deelt tips

Meer kans op vochtproblemen tussen oktober en maart: vochtexpert deelt tips

De komende weken worden natter en kouder, en dat betekent meer kans op vocht in huis. Vochtexpert Michel Jans legt uit hoe je vochtproblemen voorkomt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag