4

Ontmossen van dak

De Rock
De Rock
#Ontwerp · 3 jaren geleden

Deze werden een week geleden onder stoom en warm water afgespoten.
De syndic mailt het volgende: 

"Het ontmossen en de algendoder werd nog niet toegepast, dit zal in een 2de fase (voorjaar 2023: maart/april) uitgevoerd worden. Hieronder het bericht van de aannemer:

Gezien de volledige opdracht nog niet werd uitgevoerd, werd er slechts 80% van de totale werken vergoed. De overige 20% zullen betaald worden na voltooiing van de werken in het voorjaar 2023."

Ik geloof daar niet veel van: gladde pan en lang nat blijven of is er geen geld meer, of zit dit niet in de offerte verwerkt (het woordje gratis stoort mij) en maart/april: en in maartse buien en aprilse grillen: dan zijn ze niet vochtig zeker, en een laag op een weer vuil dak leggen ... precies een geurtje aan ... of kan dit?!

Alle reacties

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Die zie je nooit meer terug. 

0
De Rock
De Rock
0 151 Andere particulier
3 jaren geleden

Wat is dan de reden/probleem denk je want dit vind ik verdacht. 

Dat wordt toch altijd direct gedaan na het kuisen?

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Het is onzin van te stellen dat een pan vochtig is en dat dit deze werken zou afremmen.

Met het huidige weer is dat na enkele uren droog.

Zo hebben wij gisteren een ondergrondse muurvoet van 40 lopende meter onder hoge druk afgespoten om dan een paar uur later de smeerbare waterdichting te kunnen opzetten (wat ook maar mag na opdrogen).

Dus pannen die toch prima aan de zon kunnen opdrogen...

Trouwens, het ontmossen is toch het afstomen, dus wat gaan zij dan nog extra doen, behalve de fungicide spuiten?

0
De Rock
De Rock
0 151 Andere particulier
3 jaren geleden

Inderdaad, ik vind het zéér verdacht: nu is het zeer droog en straks in maart en april misschien massa's regen en een laag op een nieuw vervuld dak?! Ik stel me de vraag of ik naar de syndic zo mailen waar dit zal een foefje van de RME zijn: hier klopt iets niet. Volgens mij is dit niet in de offerte opgevraagd en zullen we dit op de AV van dec mogene stemmen. Sorry, maar dit is niet de VME zijn fout maar de RME dan of oude syndic. We hebben gestemd op basis van een prijs en hebben verdorie geen offerte hiervan en geen 3 offertes gezien. Je stemt toch voor volledige werken, hé en geen halve. Indien problemen ben ik van plan ze in gebreke te stellen want RME heeft de aannemer gekozen en zij moeten er maar voor opdraaien, nochtans is RME ook verzekerd voor fouten. Ik had al aan nieuwe syndic gemeld dat we hiervoor niets van offertes gekregen hebben (via de vorige valse corrupte syndic die nu met 80% afgestemd is) en dat ik deze wil zien. Nu komen ze met deze melding af en nu wil ik ze zeker zien!!! De RME doet dus maar ... En dat gratis: waarom zou dat tussen haakjes staan: er is volgens mij een probleem, een discussie met de aannemer.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag