wat met verjaarde bouwovertredingen/misdrijven bij nieuwe aanvraag voor vergunning van andere zaken
Hallo,
wij willen onze dakkapellen aan de straatzijde laten vervangen door veluxen (samen met isoleren van ons dak en verwijderen asbesthoudend onderdak). Hiervoor hebben we een vergunning nodig , zo zegt men mij (ook afbreken van constructies waar je een vergunning voor nodig hebt, vraagt een vergunning).
Na onderzoek blijkt echter dat wij bij het plaatsen van ons tuinhuis destijds (7 jaar geleden) ingegaan zijn tegen voorschriften uit het RUP en ook dat wij te veel verharding hebben aangelegd in onze tuin (130m²...).
Wij hebben dit destijds gedaan zonder ons daarvan bewust te zijn. wij hadden het bestaand tuinhuis en verharding van de vorige eigenaars vervangen, alleen in grotere vorm.
Dit zijn dus bouwmisdrijven, die evenwel verjaard zijn.
Ik vraag me nu af of men hier nog iets tegen kan ondernemen als wij onze vergunningsaanvraag doen voor de dakkapellen? Kan men bv. deze vergunning weigeren omdat wij met verjaarde bouwmisdrijven zitten in onze tuin?
Weet iemand hier het antwoord op?
Dank alvast