Omheining met buren
Wat zegt de wet over het volgende die zich stelt: "er staat bij mij een omheining met betonnen platen en bovenbuis en een plasitor draad erin van 150 cm; deze omheining staat naast het gele blokje die de perceelsgrens afbakent, dus op mijn eigendom. Ik kreeg 3 buren aan één grens bij. Ik ging mijn omheining niet met heidematten bekleden maar met een doek (90% dicht). Eén buur waarvan de papa tuinaannemer is zal een omheining naast mijn omheining zetten en heeft 4 van de 5 buren (waarvan er 3 aan mij palen) kunnen overhalen en waarvan 1 zelfs verhuurder en ik meldde dat extra kosten maken niet hoeft .(1 buur aan mijn zijde doet niet mee) om mee te doen in hun omheining. Ze willen deze wel tot 1,80 meter hoog en de omheining van de buur zou met heidematten bekleed worden en zou 20 cm hoger komen dan de mijne, wellicht ook de afbakening tussen de huizen op die hoogte, dus als ik een doek hang, zie ik nog 20 cm heidematten erboven, dus misschien zal ik dus geen doek moeten hangen, teware ik haar heidematten niet graag zie want kan slordig zijn. Wat mag en wat mag niet? Ik denk niet veel verhaal te hebben tegen deze kakafonie. Een omheining naast een omheining heb ik immers nog nooit gezien. Die éne mevrouw wenst haar privacy maar heeft er blijkbaar nog niet aan gedacht dat ik vanop mijn verdieping en vanop mijn balkon (waar ik kan op zitten) alles in haar tuin kan zien). Ze doet het ook zo hoog voor de kat van de buur zegt ze en ze wil een omheining tegen de mijne omdat ze niet wil dat haar 2 hondjes mijn omheining kapot zouden maken. Is er een afstand die ze moet houden, wellicht niet want mijn omheining staat naast de grens maar ze moet wel maken dat mijn betonplaten en palen niet wegzakken dacht ik (dus foto's nemen). Ze spreekt toch van wat plaats ertussen te laten maar dan heb je onkruid en ... hoe ga je daar nog aankunnen met zo'n hoge omheining want ze spreekt van 2 maal per jaar te sproeien (is niet aan mij om dit te sproeien want mijn omheining staat tegen de scheiding). Trouwens sproeien mag al niet meer en van zo hoog, op een ladder: als ik dus geen doek zou hangen, zal dit dus op mijn erf gespoten worden waar planten naast staan, ... en welke buren gaan zich met dit sproeien bezig houden, zeker de huurder niet: allemaal mooi en wel, ... Ik heb immers nog nooit een omheining naast een omheining gezien, afschuwelijk, zeker met hoogteverschil en nutteloos als ik een doek zou hangen. Een haag, ja, dit wordt gedaan maar toch niet nog een omheining.