onmogelijke toegang ondergrondse fietsenparking
Ik heb een nieuwbouw appartement gekocht op plan volgens de wet Bruyne. De garages en de fietsenparkings zijn in de kelderverdieping. De fietsenparkings zijn voorzien voor buitenmaatse fietsen. Dit wil zeggen er is een aparte ruimte afgebakend en de ingang deur is breed genoeg.
Nu de toegang tot de garages en fietsenparking gebeurd via een publieke parking. Deze is uitgebaat door een andere bouwpromotor. Er is een erfdienstbaarheid met recht van doorgang voor autos, fietsen en voetgangers.
Deze toegang zou moeten gebruikt worden door 4 appartements gebouwen. Eentje ervan zijn assistentiewoningen.
De toegang bestaat uit een trap met een fietsgoot (zie fotos). Daar kan je dus niet op of af met een bakfiets met drie wielen....
De bouwpromotor weigert iets te doen. Hij vind dat ik maar had moeten kijken toen ik die bakfiets kocht dat hij er wel in kon.
De eigenaar van de parking weigert een badge te geven voor de toegang voor de autos. Ik kan er wel binnen geraken met een bakfiets als ik een parkeerticketje neem. Er zijn dus veiligheidsproblemen en verzekeringsproblemen....
Kan de voorlopige oplevering van de onderbouw (parking en fietsenstalling) geweigerd worden omdat de fietsenparking niet bruikbaar is?
P.S. alles is gebouwd volgens de plannen. Er is een omgevingsvergunning. Die voldoet aan alle normen van toen die omgevingsvergunning werd toegekend. Het voldoet niet aan de nieuwe normen sinds maart 2022. Dit is nog gecontroleerd door Fietsberaad vlaanderen.
De volgende mogelijkheid is een ingebrekestelling van de eigenaar van de parking wegens het niet naleven van de erfdienstbaarheid. Dit gaat lang en moeilijk worde en moet langs de VME.....

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=7562a2d5a6e16c416cf354dd45f11253)