Aankoop huis voor de grond.
Ik wil een huis kopen met grond en het huis terug verkopen en een deel van de grond houden. Hoe gaat dit praktisch en zijn er "verrassigen"?
Aankoop huis voor de grond.
Ik wil een huis kopen met grond en het huis terug verkopen en een deel van de grond houden. Hoe gaat dit praktisch en zijn er "verrassigen"?
Dat kan wel, maar kun je best aan de notaris bevragen hoe en wat
1) Kopen
2) Landmeter contacteren en verkaveling laten doorvoeren
3) Huis met kleinere perceel terug verkopen
Denk eraan dat je niet om het even hoe een perceel met een woning kan verkavelen, je zal voldoende ruimte moeten hebben en/of voorzien tenzij je de woning sloopt.
Dat je de betaalde registratierechten slechts deels kan recupereren bij herverkoop.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Architect Sara De Boodt deelt enkele cases die aantonen dat de hemelwaterverordening vaak te streng is en geeft praktische tips voor verbouwers.
Lees meer
Hoe zorg je ervoor dat jouw woning of appartement aantrekkelijk blijft voor huurders? Met deze aanpassingen verbeter je de leefbaarheid en duurzaamheid.
Lees meer%20ivan%20put.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=c1285c6b8842fd982533bc33005a5e95)
Bouwunie wil de renovatieplicht verlengen tot 15 jaar. Dat biedt verbouwers meer tijd en financiële ruimte om een energiezuinige woning te realiseren.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen