3

Garagepoort VME

De Rock
De Rock
#Budget · 3 jaren geleden

Stel: garagepoort van een VME is stuk: syndic oordeelt dat kosten niet meer opwegen tegen een nieuwe poort. Mag syndic zelf beslissen: zijn dit bewarende maatregelen? Ik hoor ook dat men BAV moet samenroepen (kost geld) of dat men eigenaars moet mailen/brieven sturen en dat iedereen zijn mening op papier geeft. Wat is het juiste want soms kan dit niet op een AV wachten natuurlijk.

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Uiteraard mag syndicus niet eigenhandig beslissen. Er zal eerst BAV bijeengeroepen worden en een stemming moeten gebeuren, 4/5 voor goedkeuring.

Echter mag het wel indien de poort dermate onbruikbaar en onherstelbaar is dat er geen in en uit van voertuigen kan plaatsvinden en er hoogdringenheid is.

Wat zin heeft het om tegen iets in te gaan wat er noodzakelijk moet zijn,??? zoals een werkende garagepoort.

Misschien is de huidige al zo oud, zijn er verschillende herstellingen geweest en wegen de herstelkosten niet meer op tegen een nieuwe poort.

Nu je zegt ::  "" stel dat ""

Misschien tijd om offertes op te vragen voor hernieuwing poort..

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

Je kan je ook eerst informeren bij de syndicus over de prijzen 

0
De Rock
De Rock
0 151 Andere particulier
3 jaren geleden

Ik wil ook een nieuwe poort want een foefelaar aannemer heeft er la 4 keer in een jaar aa gewerkt met misschien 2800 EUR kosten en waarbij hij voor 2 veren 60 à 70 % meer vroeg dan officiele dealer (geheime commissie natuurlijk).

Die syndic is nu buiten maar hij was weerom stuk en ze hebben weer die dealer genomen (RME wou deze)

De truc van de valse RME: veel laten herstellen voor commissie maar geen nieuwe poort want dan moeten er offertes opgevragd worden en wordt de éne tegen de andere uitgespeeld en genen commissie er op en dan gaat nieuwe poort nie tmeer zo snel stuk, ook gene commissie meer.

ZO vals gaat dit bij ons dit spel. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Optimaal je budget benutten: zo bepaal je de renovatiekosten van je huis

Optimaal je budget benutten: zo bepaal je de renovatiekosten van je huis

Ontdek alles over renovatiekosten voor je huis: van uitvoering tot materiaalkeuze en premies. Maak de juiste keuzes en optimaliseer je budget.

Lees meer

Is een halfopen woning voordeliger dan een open? Twee experts reageren

Is een halfopen woning voordeliger dan een open? Twee experts reageren

Is nieuwbouw nog betaalbaar? En is een halfopen woning voordeliger dan een open? We vroegen het aan Pieter Devos van Dewaele en Paul Lenchant van AVL.

Lees meer

Woonlasten in Vlaanderen blijven hoog, vooral voor alleenstaanden

Woonlasten in Vlaanderen blijven hoog, vooral voor alleenstaanden

Vooral alleenstaanden besteden meer dan helft van hun inkomen aan wonen. De Vlaamse Woonbalans toont hoe groot het probleem écht is.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag