14

Samenwonen met (schoon)ouders

Jnsvk
Jnsvk
#Budget · 3 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Onze (schoon)ouder en wij zouden graag samen iets kopen om de kosten wat te drukken. Het is de bedoeling dat we dicht bij elkaar zijn zonder elkaars privacy te schenden. 
Weten jullie wat de mogelijkheden zijn? En huis met grond kopen en achteraf iets laten op plaatsen achteraan de tuin is blijkbaar niet vanzelfspreken.

Bedankt alvast

1
Florentina
Florentina
1 19 Andere particulier
3 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Ik denk dat het een verschil is als je kiest voor cohousing of een kangoeroewoning. En hoe je het aanvraagt bij de gemeente. Wij willen in de toekomst ons huis eventueel splitsen in 2 wooneenheden. Dat mag van de gemeente zonder verdere aanvragen en toestemmingen als we in hetzelfde volume blijven. Hoe we dat intern dan verder oplossen is onze zaak. Als we een kangoeroewoning in de tuin zetten is dat een ander verhaal met meer voorwaarden. Sowieso denk ik dat het heel toekomstgericht is om op deze manier met wonen om te gaan. 

Alle reacties

0
Jnsvk
Jnsvk
0 1 Andere particulier
3 jaren geleden

Alvast bedankt voor jullie reactie's!

Het was meer de bedoeling over wat meer te weten te komen over het wettelijke. Wat wel of wat niet kan.

Maar persoonlijke ervaringen kunnen uiteraard ook een meerwaarde zijn.

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Ik denk dat dit een weerslag kan hebben als je werkloos of ziekte uitkeringen ontvangt.

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

Wat niet weet ,wat niet deerd, maar achteraf zit je wel met de gebakken peren.. heeft dus niets met negatieve commentaar te maken.. 

Is enkel waarschuwen dat er familiale risico's aan verbonden zijn..

In theorie klinkt het meestal mooier dan wanneer het in de praktijk is uitgevoerd. zolang je je maar niet laat meesleuren in de euforie...

Maar het is naast de kwestie, want dit werd niet gevraagd.  Het is trouwens ver gekomen met ons familiegevoel.  In andere bevolingsgroepen is het niet meer dan normaal dat ouders bij hun kinderen blijven inwonen (of andersom).

Mee eens. In culturen waar je van woonruimte waar wij aan gewoon zijn enkel van kan dromen, Hong Kong, Singapore om maar iets te noemen is samenwonen met anderen, ook niet-familieleden vanzelfsprekend. Men is daar gewoon toleranter. 

Ook hier is die ruimte-evolutie ingezet, wij zullen gewoon terug moeten leren om met anderen samen te wonen.

0
Florentina
Florentina
1 19 Andere particulier
3 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Ik denk dat het een verschil is als je kiest voor cohousing of een kangoeroewoning. En hoe je het aanvraagt bij de gemeente. Wij willen in de toekomst ons huis eventueel splitsen in 2 wooneenheden. Dat mag van de gemeente zonder verdere aanvragen en toestemmingen als we in hetzelfde volume blijven. Hoe we dat intern dan verder oplossen is onze zaak. Als we een kangoeroewoning in de tuin zetten is dat een ander verhaal met meer voorwaarden. Sowieso denk ik dat het heel toekomstgericht is om op deze manier met wonen om te gaan. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De ene offerte is de andere niet: hoe offertes vergelijken?

De ene offerte is de andere niet: hoe offertes vergelijken?

Hoe vergelijk je offertes en waar moet je zeker op letten? We geven zes tips om offertes goed te kunnen vergelijken.

Lees meer

Dit zijn de duurste huizen en appartementen van 2024

Dit zijn de duurste huizen en appartementen van 2024

Benieuwd naar het duurste huis van 2024? En welke wijken het meest gegeerd zijn door huizenjagers? Immoweb deelt haar cijfers.

Lees meer

Welke lening om je woning te renoveren? VEKA lanceert de Kredietzoeker

Welke lening om je woning te renoveren? VEKA lanceert de Kredietzoeker

Ontdek hoe de Kredietzoeker van VEKA je helpt de beste lening te vinden voor je woningrenovatie. Krijg eenvoudig en snel inzicht in je kredietopties.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag