0

Funderingsaanzet volle muren

Dorkrod
Dorkrod
#Muren · 3 jaren geleden

Hallo,

Tijdens m'n verbouwing zijn in bestaande toestand volle muren van 20cm. Deze trekken grondwater dus zullen ze onderkapt worden. Binnen komt er een nieuwe betonplaat met aan de randen extre sleuf omdat ik aan de binnenkant een snelbouw zou plaatsen. Dus een volle muur - luchtspouw - snelbouw.

Bij een nieuwbouw dichten ze de betonplaat en ytong af met bvb epdm. Zou ik dit in mijn situatie ook op één of andere manier kunnen bekomen? Of is er een andere manier om dit zo goed mogelijk, in de mate van het mogelijke, af tedichten?

Mvg

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Prijs van gevelreiniging: wat kost het en waarmee hou je best rekening?

Prijs van gevelreiniging: wat kost het en waarmee hou je best rekening?

Ontdek de prijs van gevelreiniging en welke factoren een impact hebben op de prijs. We zetten de prijs per methode op een rij.

Lees meer

Zelf crepi reinigen of crepi laten verven? Expert geeft tips

Zelf crepi reinigen of crepi laten verven? Expert geeft tips

Je sierpleister opfrissen, dan heb je twee opties: je crepi reinigen of hem opnieuw laten schilderen. Een gevelexpert geeft tips voor een frisse look.

Lees meer

Schimmel verwijderen? Zo pak je het zelf grondig aan

Schimmel verwijderen? Zo pak je het zelf grondig aan

Ontdek hoe je schimmel veilig kan verwijderen en voorkomen in je badkamer, slaapkamer en kelder. Handige tips, middelen en een stappenplan!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag