2

Huurcontract

Bouwerke97
Bouwerke97
#Regelgeving · 3 jaren geleden

Beste forumleden,

Sinds november 2019 huren wij een appartement met een contract van korte duur (jaarlijks verlengbaar).

Ik dacht dat dit na 3 jaar automatisch stilzwijgend omgezet werd naar een 3-6-9 contract.

Echter krijgen we nu van de verhuurders een nieuw te tekenen negenjarig contract om te tekenen. 
Klopt dit? Moet hier nog iets voor gebeuren?

Met vriendelijke groeten,

bouwerke97

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

Nee dit klopt niet. Jouw contract is al overgegaan naar een 3-6-9 contract tenzij de verhuurder een opzeg heeft gedaan van het contract van korte duur. Uit jouw post meen ik op te merken dat dit niet gebeurd is? 

Jij moet niets doen, ook geen nieuw contract tekenen. 

Onduidellijk uit jouw post hoe die verlenging gebeurd is maar ook dit moet  gebeuren. Heb jij die verlengingen ondertekend of was dit stilzwijgend? 

Wat was de initiele duur van die overeenkomst? 

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

Dubbel

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Aantal vergunningen voor nieuwbouw en renovatie op laagste peil in jaren

Aantal vergunningen voor nieuwbouw en renovatie op laagste peil in jaren

Het aantal vergunningen daalt voor nieuwbouw, renovatie en sloop en heropbouw. Vlaamse regering wil maatregelen: “Snellere vergunningen zijn nodig.”

Lees meer

Het EPC van een woning: dit moet je weten

Het EPC van een woning: dit moet je weten

Het energieprestatiecertificaat of EPC biedt heel wat nuttige info voor wie een woning koopt of huurt. Ontdek alles wat je moet weten over het EPC.

Lees meer

De openbare weg nodig tijdens je werken? Vraag op tijd toestemming!

De openbare weg nodig tijdens je werken? Vraag op tijd toestemming!

Als je bouwt of verbouwt, moet je soms gebruik maken van de openbare weg, voor de plaatsing van een container, een stelling of een kraan. Kan dit zomaar?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag