6

Kalkprobleem voegen

BarriLambert
BarriLambert
#Badkamer · 3 jaren geleden

Hallo Iedereen,

Onze badkamer is betegeld met rode smalle tegels met een antraciet gekleurde voeg. Echter krijgen we de kalkaanslag niet weg. Bij gebruik van antikalk producten worden de voegen nog witter (zie foto in bijlage) Ik voeg ook een foto toe van de zone boven de wastafel waar geen kalkaanslag is. 
moest iemand hier een oplossing weten horen we het heel graag!

Alvast heel erg bedankt!

BL

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/80222/6bd530e6-95a5-4bb7-b163-68de9b614a2a.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=7b45ed313a086cc7e94dea26de411dd7https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/80222/83c796d4-e06a-460b-bf32-5c45d6843316.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=e19caf70cd91d4a585ae9268e7a2a222

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

1/ Ouderwetste tegels uitbreken en plaats nieuwe moderne...

2/ Op bestaande tegels nieuwe lijmen

3/ Bestaande tegels overschilderen.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
3 jaren geleden

Euh,  jugenstill tegels verwijderen omdat er wat kalk op de voegen zit ???

Barbaars  :)

Was deze grondig met een zeep op basis van zuur of water met citroensap. 

Regelmatig kuisen is wel een nadeel.

En.... jugenstill hoort meestal ( niet altijd) tot beschermde monumenten.

Ik zal het anders zeggen, de woningen in jugenstill die ik ken zijn allen beschermd

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

Ik zal het anders zeggen, de woningen in jugenstill die ik ken zijn allen beschermd

Ook het interieur? 

Als ik die stijl zo bekijk behoor ik niet meer tot de 😜. Maar ja, ieder zijn stijl. 

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
3 jaren geleden

Huishoudzazijn ... Doe de azijn, het liefst wat verwarmd, in een spuitfles en spuit hier de aangedane oppervlakten (badkamer, douche, wasbak) mee in. Laat de azijn vervolgens 15 tot 20 minuten intrekken. Vervolgens even goed poetsen met een sponsj.

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

Volgens mij gaat azijn en citroen hetzelfde resultaat geven als die Antikal, methode is immers gebaseerd op hetzelfde principe. Cement is kalk en de zuurtegraad van deze producten lossen een miniscule laag kalk aan het oppervlak op. 

Mijn vrouw gebruikt deze methode en dat werkt idd heel goed, echter op lichtgrijze cement, voegen lijken als nieuw. Bij de TS is dit echter net het omgekeerde, donkere voegen die grijs worden. 

0
pabloffan304
pabloffan304
1 3 Andere professioneel
2 jaren geleden

hey barri,

wij hadden ook een tijd last hier van nu hebben we een soort spul gevonden ik zal de link erbij zetten. en dat helpt wel heel goed tegen kalk maar ook tegen ander vuil. zo hoef je eigenlijk maar 1 schoonmaak spul te gebruiken en zit je niet met 3 verschillende flessen. 

dit is het product dat we altijd gebruiken: https://www.sanitairsupershop.nl/xenz-sanitair-reiniger-spray-basic-77-03-0034?sqr=kalk%20reiniger  

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Bestel snel ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’. We geven je een leidraad, helpen je om verschillende opties af te wegen en reiken je ideeën aan waar je misschien nog niet aan gedacht had.

Bestel nu
Vraag nu je gratis offertes aan voor je nieuwe badkamer

Vraag nu je gratis offertes aan voor je nieuwe badkamer

Of je nu kiest voor praktisch of luxe, wij helpen je verder. Vraag gratis en vrijblijvend offertes aan van badkamerexperts bij jou in de buurt.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dit is de prijs van een nieuwe badkamer: alle kosten op een rijtje

Dit is de prijs van een nieuwe badkamer: alle kosten op een rijtje

Ontdek de prijs van een nieuwe badkamer: met deze tips en prijzen kan je je nieuwe badkamer ontwerpen binnen je budget.

Lees meer

Offerte voor je badkamer? Zo vergelijk je slim

Offerte voor je badkamer? Zo vergelijk je slim

Ontdek alles over een offerte voor je badkamer: prijzen, verborgen kosten, maatwerk, garantie en tips om offertes slim te vergelijken.

Lees meer

Zo kies je de juiste badkamermeubels

Zo kies je de juiste badkamermeubels

Ontdek hoe je de perfecte badkamermeubels kiest binnen je stijl en budget. Met advies voor materialen, afmetingen en tips voor aanschaf en onderhoud.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag