13

Gas in metalen buis in oud huis mag dat nog?

The Dude
The Dude
#Verwarming & koeling · 3 jaren geleden

Hallo. Ik werk als karweiman in de zorg en bij een (niet kapitaalkrachtige) klant van mij was er een loodgieter die beweerde dat gas niet meer in een metralen buis mag. Ze gaat ondergronds maar het zichtbare gedeelte ziet er perfect in orde uit; Alhoewel ze niet conform is qua huidige wetgeving, vraag ik me toch af of dit wel verplicht moet vervangen worden zolang de huidige eigenaar er in woont en er voor de rest niks aan mankeert?

Alle reacties

0
The Dude
The Dude
0 12 Andere professioneel
3 jaren geleden

De gaskranen staan beide open en uit het gasfornuis lijkt me normale druk te komen. Kan een installateur van ketels dat meten? Ik bedoel hebben die standaard een drukmeter bij om dat te checken? Hij komt nl morgen terug, dan kan ik dat vragen. Ik vermoed dat hij dat had afgeplakt zodat verhouding gas-lucht 'beter klopte' (allebei te weinig?) en dat er dan wel verbranding was, ik denk dat hij dat voorlopig zo had 'opgelost' om dan later terug te komen. Het ligt al zeker niet aan een lek in de leiding. Als het morgen niet opgelost is zal ik foto's nemen. Bedankt voor de hulp 

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Blijkbaar bekend probleem  van vailliant Ecotec .

Gasblok defekt;

https://www.gebruikershandleiding.com/Vaillant-ecoTEC-plus/466764/antwoord.html

0
The Dude
The Dude
0 12 Andere professioneel
3 jaren geleden

Blijkbaar bekend probleem  van vailliant Ecotec .

Gasblok defekt;

https://www.gebruikershandleiding.com/Vaillant-ecoTEC-plus/466764/antwoord.html

Ja idd, heb dezelfde thread gevonden over dit probleem. In de handleding van de ketel staan er achter die foutcode wel een stuk of 8 zaken die moeten nagekeken worden, waaronder gasblok. 

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Luchtverwarming: je woning ventileren, verwarmen en koelen

Luchtverwarming: je woning ventileren, verwarmen en koelen

Bij luchtverwarming worden ventilatie, verwarming en/of koeling in één systeem geïntegreerd. Ontdek hoe luchtverwarming precies werkt.

Lees meer

Hoe werkt een cv-kachel en hoeveel kan je ermee besparen?

Hoe werkt een cv-kachel en hoeveel kan je ermee besparen?

Ontdek hoe een cv-kachel werkt, waarom het rendabel is en hoe je tot 65% kunt besparen op je verwarmingskosten.

Lees meer

Wat is de verwarming van de toekomst?

Wat is de verwarming van de toekomst?

Verwarmingsexpert Patrick O ziet de warmtepomp als de verwarming van de toekomst. Al zijn er nog heel wat uitdagingen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag