25

Ik verhuur maar een betaalt niet

Svenovitch1983
Svenovitch1983
#Regelgeving · 3 jaren geleden

Ik heb het pand overgenomen van iemand anders en t'is nu al de 16de 

van de maand en de huurder (Een Pool da geen nederlands of frans praat) betaald niet.

Het pand is gelegen in vlaanderen (Dilbeek) en ik ben bezig met het overschakelen van de huurwaarborg

Mijn probleem is, ik ga nu een brief sturen dat hij binnen 3 maand eruit moet maar dan is het winter, ga ik problemen hebben om hem weg te sturen, hij heeft blijkbaar een dochter, ik wou nog vriendelijk zijn maar ik word er zot van, van al die problemen.

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

De vrederechter kan echter de zaak uitstellen of zelfs niet behandelen tot het huurkontrakt geregistreerd is omdat het niet voldoet aan de wetgeving terzake.

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
3 jaren geleden

De vrederechter kan echter de zaak uitstellen of zelfs niet behandelen tot het huurkontrakt geregistreerd is omdat het niet voldoet aan de wetgeving terzake.

Ludo.

De huurwetgeving bepaalt wat de huurcontract (Heeft trouwens enkel betrekking op opzegtermijnen, rest maakt niet uit) en volgens jou gaat een rechter dan vragen om eerst het huurcontract te registreren om dan blijkbaar vervolgens een

Er gebeuren soms rare dingen in Belgie, maar je moet wel niet overdrijven. 

0
Svenovitch1983
Svenovitch1983
0 4 Andere particulier
3 jaren geleden

Bedankt voor jullie reacties

heb inmiddels contact gehad met de huurder maar hij heeft blijkbaar iemand nodig die vertaald,

deze morgend heb ik de huur op de rekening gekregen dus dat is al goed nieuws maar veel te laat,

mijn notaris heeft alles onderzocht en blijkbaar mag ik officieel na 6 maanden de baan opsturen zonder zorgen.

Als hij blijft betalen mag hij nog tot juni blijven stuur ik in december de brief op want mijn plan was om er zelf in te wonen nadat ik andere zaken heb opgelost.

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Het is niet nodig om tot december te wachten, je kan dit ook nu al doen, zo heeft hij méér tijd om een ander pand te zoeken. Als de opzeg maar MINSTENS 6 maand op voorhand gegeven wordt met een aangetekende zending. is.. Zolang je de begin en eind datum maar respecteerd wanneer hij het pand moet verlaten hebben.. 

Wat je kan doen is naar de vrederechter gaan op verzoek voor de "" geldigverklaring van de opzeg "" te acteren.

Als hij op de vermelde dag het pand niet verlaten heeft kan je op basis van dat vonnis  rechtstreeks een deurwaarder inschakelen om hem uit het pand te laten zetten.

In het andere geval ( als je NIET voor de geldigheids verklaring gaat ) en hij is er niet uit, zal je voor de gedwongen uithuiszetting te vrederechter moeten vatten en ben je gemakkelijk 6 maanden verder voor je opgeroepen wordt ter verschijning..

0
Patrick Oostens
Patrick Oostens
8 81 Andere professioneel
2 jaren geleden

Het niet betalen van huur is inderdaad een gegronde reden om een huurder uit het pand te zetten. Maar dan dient wel via de vrederechter te gebeuren. Schriftelijk aanmanen is de eerste stap. Dan naar de vrederechter stappen als hij nog niet betaalt. Deze zal oordelen of je hem eruit mag zetten en wanneer.

vg,

Patrick Oostens

vastgoedmakelaar 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zonnepaneeleigenaars mogen vanaf 2025 digitale meter niet meer weigeren

Zonnepaneeleigenaars mogen vanaf 2025 digitale meter niet meer weigeren

Vanaf 2025 kunnen zonnepaneeleigenaars de digitale meter niet langer weigeren. De uitstelperiode is dan afgelopen.

Lees meer

Wat verandert er op het gebied van energie in 2025?

Wat verandert er op het gebied van energie in 2025?

Energie 2025: stijgende elektriciteitsfacturen, plug&play zonnepanelen toegestaan, nieuws over de digitale meter en af van het gas.

Lees meer

Kopers verzwijgen buitenlandse eigendom om minder registratierechten te betalen

Kopers verzwijgen buitenlandse eigendom om minder registratierechten te betalen

Minder registratierechten betalen door buitenlandse eigendommen te verzwijgen? Minister Weyts eist strengere controles.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag