34

Dakwerker leverde slecht werk

Help me
Help me
#Bouwpartners · 2 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

In 2014 plaatste een dakwerker een nieuw dak op mijn woning en in 2015 plaatste dezelfde dakwerker een nieuw dak op mijn garage.

In 2022 kwam het in 2014 geplaatse woningdak op meerdere plaatsen los en vertoonde het in 2015 aangelegde garagedak op meerdere plaatsen vochtdoorsijpeling.

De dakwerker kwam op mijn verzoek ter plekke en beweerde dat het woningdak op meerdere plaatsen loskwam doordat het in 2014 geplaatste nieuw woningdak aangelegd was op een bestaand roofingdak;voor het in 2015 geplaatste garagedak zou de vochtdoorsijpeling veroorzaakt worden door het feit dat het nieuw garagedak ook geplaatst is op een bestaand roofingdak.

Ik heb 2 dakwerkerbedrijven een inspectie van het woningdak en het garagedak laten doen en ze meenden dat de 2 daken op een ondeskundige manier geplaatst waren en de dakwerker duidelijk in gebreke was.

De dakwerker laat me -op mijn herhaald verzoek om de daken te komen bekijken en de problemen op te lossen- weten dat hij het te druk heeft.

Wat moet ik doen ten aanzien van de "knoeiende" dakwerker?

1
Help me
Help me
0 7 Andere particulier
2 jaren geleden

Aan iedereen,

Ik heb nuttige info gekregen via de verschillende antwoorden,waarvoor mijn dank.

Ik heb ondertussen de dakwerker via een aangetekend schrijven in gebreke gesteld voor de werken uitgevoerd in 2014 en 2015.

Afhankelijk van zijn reactie zal ik de dakwerker laten dagvaarden voor de bevoegde rechtbank en in de éérste plaats vragen voor een gerechtsdeskundige aan te stellen.

Ik vind het triest dat verschillende mensen hun frustraties via dit forum moeten kenbaar maken!!!

Iedereen wordt bedankt voor zijn medewerking.

Alle reacties

0
moes
moes
73 722 Andere professioneel
2 jaren geleden

Oei dat zal dan pas over een jaartje of zo  zijn voor eerste rapport van de GD en dan nog een paar jaar voor de uitspraak. 

0
moes
moes
2 jaren geleden

Dus als de schade aan uw dak reeds is uitbetaald gaat u de dakwerker verplichten dit nog te repareren. onder garantie ? Ik vermoed als u de schade reeds hebt betaald hebt gekregen dat u dat niet zo maar kan eisen en ligt denk ik de discussie "garantie" waar u mee zo zwaait op een totaal ander vlak ligt.

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
2 jaren geleden

Oei dat zal dan pas over een jaartje of zo  zijn voor eerste rapport van de GD en dan nog een paar jaar voor de uitspraak. 

Als gerechtsdeskundige dien je je rapport in te dienen ofwel binnen de 3 mnd, ofwel 6mnd. Dat staat uitdrukkelijk in het tussenvonnis van de rechter/opdracht. 

vervolgens krijgen partijen elk een paar repliektermijnen die vrij beperkt zijn. 
binnen het jaar een vonnis hebben kan en gebeurt ook vaak. Maar soms wordt het over het gerechtelijk verlof getild en duurt het een paar maanden langer. 
maar dus zeker geen 2 jr!

0
moes
moes
2 jaren geleden

je hebt natuurlijk nog altijd het verschil tussen gewenste resultaat en de realiteit.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een architect bij renovatie: verplichting, takenpakket en prijs

Een architect bij renovatie: verplichting, takenpakket en prijs

Renovatie gepland? Ontdek voor welke werken je een architect moet inschakelen, welke taken hij voor zijn rekening neemt en wat de kostprijs is.

Lees meer

Bouw&reno 2025: inspiratie, gratis infosessies en advies op maat

Bouw&reno 2025: inspiratie, gratis infosessies en advies op maat

Van 11 tot en met 19 januari kan je je hart ophalen tijdens Bouw&reno. Ontdek zo'n 200 exposanten in Antwerp Expo en krijg gratis advies op maat.

Lees meer

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer voor je renovatie? Ontdek alles over kosten, planning en tips voor een vlotte totaal- of deelrenovatie. Kies de juiste aanpak voor je project!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag