problemen installateur zonnepanelen
Ik heb mezelf wat in besten gewerkt met mijn zonnepanelen.
Ik wou er deze zomer aanschaffen omdat ik een airco had laten installeren. Wegens weinig tijd en zin, en omdat ik er allemaal niet zoveel van ken, ben ik uiteindelijk via de website van Solvari voor een bepaalde installateur gegaan, omdat hun verkoper me een redelijke uitleg had gegeven en ik de prijs goed vond voor de producten die ze me boden.
Er was heel wat geknoei op de dag van de installatie zelf. Op het einde van de dag gingen ze ze aansluiten op de wifi zodat ik met een appje mijn 'opwekking' kon volgen. Dat appje van Huawei downloaden ging niet van een leien dakje want dat staat zomaar niet in de android store en crashte ook voortdurend.
De installateur, die al uren over tijd was en precies graag naar huis wilde, had er ook moeite mee. Uiteindelijk wou hij mijn wifi code die ik niet wou geven. Daar deed ie dan moeilijk over. Ik heb ze uiteindelijk gewoon zelf ingegeven op zijn toestel. Ik kreeg daarna een mail met mijn account gegevens, maar dat werkte niet. Ze gingen het later wel oplossen.
Toen ik daarna met de baas belde, zei deze dat het mijn eigen schuld was, omdat ik de wificode niet wou geven. Ik zei dat dat niet relevant was, aangezien ik de code zelf had ingevoerd op de technieker zijn toestel.
Na heel wat aandringen zijn ze na bijna twee weken langsgeweest. Ze belde min van tevoren omdat ze in de buurt waren. Ik was echter niet thuis en mijn vader is gewoon de garage gaan losmaken. Het zou in orde zijn.
Maar inloggen met de gevens die ik had gekregen lukte, nog steeds niet. Intussen kreeg ik geen gehoor meer en nemen zij niet meer op en beantwoorden ze me mijn maims niet meer.
Ik heb geprobeerd van zelf een installateursaccount aan te maken op verzoek van Huawei, maar dat gaf allerlei problemen. Ook mijn toestel verbinden met de wifi lukt voor geen meter. Op zeker ogenblik kreeg ik ook ergens de melding dat het toestel al geregisteerd stond.
Ik heb verder ook wel wat vragen. Leveren die zonnepanelen wel voldoende (want dat lijkt zo precies niet), hoeveel zouden die eigenlijk moeten leveren, hoe weet ik bv wanneer er een paneel kapot zou zijn, etc. Dat wou ik dus graag allemaal even bespreken met die firma, maar die krijg ik dus niet te pakken.
Als ik het goed begrijp, kunnen de meeste firma's ook hun client zijn installatie zien en volgen zij dit verder op.
Maar ik heb zo'n beetje de indruk dat deze firma dat niet gaat doen.
Hoe zou ik dit nu verder het beste kunnen aanpakken?
Alvast dank!