Dakisolatie: roofing of EPDM

3

Dakisolatie: roofing of EPDM

chrisdr60
chrisdr60
#Dak · 3 jaren geleden

Ik heb inmiddels 4 offertes voor isolatie van buitenaf op mijn lichthellend dak (55 m²) waar nu roofing op ligt. Mijn vraag gaat over de toplaag op de isolatie.

2 bedrijven stellen alleen epdm voor en doen geen roofing meer omdat dat volgens hen niet deugt (blazen, kromtrekken...).
1 bedrijf doet zowel epdm als roofing en zegt dat beide materialen vergelijkbaar zijn qua duurzaamheid. Qua prijs is roofing bij hen iets goedkoper maar niet veel.
1 bedrijf doet enkel roofing omdat volgens hen epdm niet deugt (blazen, kromtrekken, boordstenen die loskomen...).

Als leek weet ik echt niet meer wie ik nu moet geloven. Help aub. Alvast bedankt!

Alle reacties

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Elke vogel zingt zoals ie gebekt is. 
zowel epdm als roofing kunnen tientallen jaren meegaan. 
Als er een probleem is, dan ligt de oorzaak altijd bij de plaatser. 

Als een plaatser vindt dat het ene product brol is, dan heb ik sowieso mijn twijfels over zijn kunde. 

0
chrisdr60
chrisdr60
0 9 Andere particulier
3 jaren geleden

Bedankt voor de feedback!

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
3 jaren geleden

als je ergens EPDM neemt, kies dan "kamerbrede" dus zonder naad tussen de banen. want dan zijn er geen banen en is de EPDM op rolbreedte ter groootte van je dak.
ik heb er zelf gelegd van dit type op een dak van 5,5 x 3m en dat werkt heel handig en snel. plus weegt minder om die naar boven naar je dak te brengen.

bij roofing heb je altijd een lasnaad. dat is de Achilleshiel want logischerwijze heb je met hoe meer lopende meter aan naden hoe meer kans op een foutje in het plaatsen die niet noodzakelijk meteen zichtbaar zijn. 
en ik kan me best voorstellen dat niet alle EPDM perfect gelegd wordt. hangt van de ervaring en vooral nauwkeurgheid van werken af van de installateur

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dak herstellen: alle soorten reparaties, handige tips en kostenoverzicht

Dak herstellen: alle soorten reparaties, handige tips en kostenoverzicht

Ontdek alle soorten dakreparaties, kosten, premies en tips om te kiezen tussen je dak herstellen of renoveren.

Lees meer

Een stevig dak voor je woning? Maak de juiste keuzes met deze bouw-, renovatie- en onderhoudstips

Een stevig dak voor je woning? Maak de juiste keuzes met deze bouw-, renovatie- en onderhoudstips

Een stevig dak is essentieel. De juiste keuzes maken voor je dak? Ontdek tips voor de opbouw, de geschikte dakbedekking, renovatie en onderhoud.

Lees meer

Een leien dak: welke soort leien passen het beste bij jouw stijl en budget?

Een leien dak: welke soort leien passen het beste bij jouw stijl en budget?

Overweeg je een leien dak? Ontdek de verschillende materialen met hun voor- en nadelen en prijs. Van natuurleien tot vezelcementleien.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag