Cv ketel zelflerend/verborgen functies

3

Cv ketel zelflerend/verborgen functies

Mikelele
Mikelele
#Sanitair · 3 jaren geleden

Vorige week is bij mij een vaillant ecotek 286 pro vcw geplaatst, met als thermostaat een v380f.

Ik kan volgends de instructies van beide handleidingen de aanvoertemperatuur aanpassen.

Via de ketel op het verwarmingsicoon kan ik enkel de druk uitlezen ipv. De temperatuur aanpassen.

Via de thermostaat zijn de functies niet aanwezig waar ze zouden moeten staan.

Kan het zijn dat tijdens de installatieassistent fouten zijn gemaakt door de loodgieter waardoor deze functies onzichtbaar zijn?

Ik kan enkel via parameter D071 max aanvoertemperatuur een aanpassing doorzetten ondanks dat dit volgends de handleidingen zonder installateurscode ook zou moeten lukken.

De loodgieter beweert ook dat ik de cv aanvoer temperatuur niet zou moeten verlagen en dat de ketel dit zelf zou leren.

Echter heb ik niets kunnen vinden over de ketel/thermostaat dat deze zelflerend zijn.

Worden er mij blaasjes wijs gemaakt?

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1631 Andere professioneel
3 jaren geleden

De vrt380f is een betere versie van een modulerende termostaat, deze zal het ketelwater aanpassen aan de hand van de kamertemperatuur en de gevraagde temperatuur, heb je veel verschil tussen heersende en gevraagde temperatuur, dat zal de ketel op hoge temperatuur gaan werken en ook moduleren, hoe kleiner het verschil tussen de 2 temperaturen, des te lager gaat de ketel werken en modulerend.

0
Mikelele
Mikelele
0 1 Andere particulier
3 jaren geleden

Dat kan goed zijn maar voor een temperatuur verschil van 2°c bij buiten 10°c stookt deze het cv water naar 75°c totaal onnodig voor een huis dat bij -10°c verwarmt kan worden met 50°c cv water.

0
Radiodetection
Radiodetection
46 555 Andere professioneel
3 jaren geleden

Zeker dat thermostaat op modulerende input is gezet en niet aan/uit?

kijk eens op welke aansluitingen de thermostaat is aangesloten in de ketel. 

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Klus: Hoe maak je jouw leidingen winterklaar?

Klus: Hoe maak je jouw leidingen winterklaar?

Neem bij koude temperaturen het zekere voor het onzekere en bescherm je buiten- en binnenwaterleidingen tegen vorst. Dit stappenplan helpt je op weg.

Lees meer

Wat zijn collectoren voor sanitair en waarom zijn ze belangrijk?

Wat zijn collectoren voor sanitair en waarom zijn ze belangrijk?

Ontdek alles over collectoren voor sanitair: wat zijn ze, hoe werken ze en welke voordelen bieden ze voor je sanitaire installatie?

Lees meer

Warmtepompboiler als energiezuinige oplossing: werking, prijs, premies, terugverdientijd

Warmtepompboiler als energiezuinige oplossing: werking, prijs, premies, terugverdientijd

Een warmtepompboiler is een duurzaam alternatief voor een elektrische boiler. Ontdek alles over de werking, prijs, premies en terugverdientijd.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag