3

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1624 Andere professioneel
2 jaren geleden

Waarom zou je dat wel willen doen?

0
TJ001
TJ001
0 1 Andere particulier
2 jaren geleden

Mijn warmtepomp buitenunit staat aan de noorder kant in de schaduw waardoor het in de schaduw een aantal graden kouder is . En aan de zuid kant heb ik veel glasramen als de zon op de glasramen schijnt dan wordt mijn huis opgewarmt door de zon maar mijn warmtepomp staat in de schaduw en waardoor de warmtepomp vollebak staat te draaien terwijl het niet nodig is omdat mijn huis wordt opgewarmt door de zon. Temperatuur  staat op 22° op de thermostaat in de living bij een zonnige dag wordt het makkelijk 23,5 ° binnen en mijn warmtepomp staat dikwijls te draaien terwijl het al warm genoeg is. Vandaar zou ik willen dat mijn WP alleen draait als het nodig is en reageerd als het onder de 22° graden wordt binnen. Vandaar mijn vraag als ik de buiten sensor afsluit werk dan mijn WP op de binnen thermostaat. 

0
Nick 61
Nick 61
222 1624 Andere professioneel
2 jaren geleden

Nee, zal geen invloed hebben, alleen zal je verbruik stijgen omdat je pomp niet meer gaat moduleren dat je buiten unit aan de noordkant van je huis staat wil niets zeggen, de locatie van je buitenvoeler  moet zelf noord of noord-oost staan. Je binnentermostaat is eigelijk een afstandsbediening die continue met de warmtepomp communiceert als driepuntssturing. De plaats van de binnentermostaat is misschien niet goed gekozen tov de living of keuken, trouwens tijdens de zoninval krijg je een kleine verhoging van de temperatuur aan de zuidkant, hier zal je binnenvoeler  wel reageren maar hangt af van de locatie waar deze geplaatst is.

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe krijgen we oude en tweedehandskachels uit onze woningen?

Hoe krijgen we oude en tweedehandskachels uit onze woningen?

Tweedehands houtkachels zijn goedkoper, maar erg vervuilend. Volgens expert Katrien Smet van de Vlaamse Milieumaatschappij kunnen we ze uitfaseren.

Lees meer

Verplicht onderhoud voor verwarmingsketels: ontdek hoe vaak jouw ketel aan de beurt is

Verplicht onderhoud voor verwarmingsketels: ontdek hoe vaak jouw ketel aan de beurt is

Het onderhoud van je verwarmingsketel is wettelijk verplicht. Ontdek hoe vaak je je stookolie- of gasketel moet laten controleren en wat de prijs is.

Lees meer

Warmtepomp voor verwarming: hoe werkt het en welke afgiftesystemen zijn compatibel?

Warmtepomp voor verwarming: hoe werkt het en welke afgiftesystemen zijn compatibel?

Hoe werkt een warmtepomp voor je verwarming? Welke warmteafgiftesystemen zijn compatibel? En kan je het op een bestaand verwarmingssysteem aansluiten?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag