Losliggende vloertegels
Ik heb recent een bestaande woning gekocht. In een dressingruimte bevinden zich 24 (gedeeltelijk) zichtbare vloertegels van 60 op 60 cm, de rest (onzichtbaar) ligt onder de kasten van de dressing. Van die 24 tegels liggen er 21 (jawel!) los (en in de ernaast liggende badkamer ook nog een paar). Volledig los, niet voor een deel, dit hoor je aan het geluid als je erop klopt. Van die 21 zijn er 2 gebarsten : liggen gedeeltelijk onder de kasten en allicht was er voor een deel totaal geen contact tussen lijm en onderzijde tegel, waardoor ze door het gewicht van de kasten op een deel van de tegel zijn gaan barsten.
De tegels werden net geen 10 jaar geleden geplaatst, maar dit gebrek bedreigt de structuur niet, dus 10-jarige aansprakelijkheid kan niet worden ingeroepen.
De tegelplaatser/leverancier zegt dat ik er maar mijn plan moet mee trekken : tot zover de schaamte over het slecht geleverde werk.
Iemand soortgelijke ervaringen en die de falende plaatser/leverancier wel heeft kunnen overtuigen om zijn verantwoordelijkheid op te nemen?