Ik zoek een expert verbetering geluidsisolatie (tussenverdieping bij appartement)

3

Ik zoek een expert verbetering geluidsisolatie (tussenverdieping bij appartement)

leen2100
leen2100
#Isolatie · 2 jaren geleden

Als bewoner van een gelijksvloersappartement ondervind ik geluidsoverlast van de bovenbuur. 
Ik ben op zoek naar een terdegen expert die inzicht kan geven in wat de mogelijke verbeteringsopties zouden kunnen zijn, alsook het daaraan verbonden kostenplaatje. 
Hopelijk kan iemand op dit forum helpen. 

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
2 jaren geleden

Vals plafond met minerale wollen zoals glaswol of steenwol zijn ook  geluidsisolatie de  keuze.

0
WOLFFF
WOLFFF
6 52 Andere professioneel
2 jaren geleden

Wat voor overlast is het?
- Hoor je voetstappen? Stoelen schuiven? (contactgeluid)
- Of is het eerder gepraat en de tv/radio die je kunt horen (luchtgeluid)?

Bij luchtgeluiden kan je (in samenspraak met je buur) kijken dmv een luchtdichtheidsmeting en eventueel rook langswaar het geluid (of dus lucht) van het ene appartement naar het andere gaat. Als je die openingen aanpakt, zal je al een pak minder last hebben.

Bij contact geluid ligt het wat moeilijker. Als het via de structuur van het gebouw wordt voortgebracht (vb slaande deuren, trappen oplopen, ...), ga je daar weinig aan kunnen veranderen. Zijn het louter voetstappen, dan legt idialiter jouw bovenbuur een dempende laag onder zijn/haar vloer. Alle andere opties, gaan weinig tot geen effect hebben, je zal het nooit 'stil' krijgen...

0
Seesnake
Seesnake
16 212 Andere professioneel
2 jaren geleden

Eerst zal moeten geweten zijn/onderzocht worden hoe de constructie is opgebouwd, hoe de vloeren zijn opgelegd (of niet). 
Elk type vloer en zijn verankering in de muren bepaalt zijn akoestische eigenschappen. 
Vervolgens kan men een akoestische meting doen om te weten hoe ernstig het probleem is en of dit voldoet aan de regelgeving. 

Weet dat er behoorlijk strenge regelgeving is hieromtrent en deze dus verplicht te halen is. 
eens er voldoende zicht is op de opbouw, kunnen een aanbevelingen gegeven worden over hoe,je dit kunt oplossen. 

voor meer info over hoe dit kan gemeten worden en door wie:zie privébericht. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Er zijn verschillende materialen om te isoleren. Het grote verschil zit hem in de lambda-waarde. Wij lijsten de lambda-waarden van isolatie op.

Lees meer

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Koppel een lager verbruik aan een nieuwe look voor je gevel met buitengevelisolatie. Er zijn verschillende manieren om de buitenmuren extra te isoleren.

Lees meer

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag