Sarkingdak - combinatie thermische én geluidsisolatie?

2

Sarkingdak - combinatie thermische én geluidsisolatie?

olivierH
olivierH
#Dak · 3 jaren geleden

Mijn huidge hellend dak dient na 40 vervangen te worden. Omdat we binnen geen ruimte kunnen missen dachten we aan een sarkingdak. Nu lees ik her en der dat een van de grote nadelen de geluidsisolatie is. Ik ben daarom benieuwd welke mogelijkheden er al dan niet bestaan om thermisch goed te isoleren tesamen met een goede geluidsisolatie. De installateur die mijn kruipkelder gaat isoleren sprak van de combinatie sarkingdak en cellulose maar gaf wel aan dat het dak dan nog hoger zou komen. Iemand hier enige ervaring mee? 

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3502 Andere particulier
3 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Twee jaar geleden op een rijwoning een sarkingdak gelegd met vervanging van alle gordingen etc Dak is idd hoger geworden maar aansluiting met de buren ok.  Ook natuurlijk nieuwe goten.  Voordeel is dat binnenkant al volledig afgewerkt is.  Vervabging balken waren 5 balken in de breedte: nok, 2 in t midden en 2 op de buitenmuren zodat er een strak geheel kwam.  De twee kamers onder t dak zijn in gebruik.  

Als je meer isolatie wil dan de standaard dikte zou k (als ze dat doen) een tweede laag leggen zodat je de binnenkant niet verder moet afwerken.  Meerprijs om alle balken te vervangen was relatief klein.  t Ging natuurlijk over een huis van 100j oud ipv 40 zodat het hout z n beste tijd gehad had. 

Geluid is ok:  geluid op de veluxen bij hagel is veel erger, zelfs met buitenverduistering. Maar t hagelt niet dikwijls ....

0
RiNique
RiNique
0 2 Andere particulier
3 jaren geleden

Heb je ook aan RUUKKI gedacht ?
Wij hebben hetzelfde probleem maar zien de ''plompe'' afwerking van Sarking niet zitten.
Heb je ook 5 heel verschillende prijzen en meningen gekregen van dakwerkerrs ?
Wij zien door de bomen het bos niet meer, ze spreken elkaar tegen..... Breken elkaar zelfs af en er is tussen de  hoogste en de laagste offerte 15000 verschil.....

;(

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakbedekking voor hellende en platte daken: overzicht van materialen en prijzen

Dakbedekking voor hellende en platte daken: overzicht van materialen en prijzen

Welke dakbedekking past het best bij jouw woning? Ontdek alle materialen voor platte en hellende daken met hun voor- en nadelen en prijzen.

Lees meer

Wat kost een dakgoot?

Wat kost een dakgoot?

Dakgoten vind je in verschillende materialen, met elk hun troeven en nadelen. En uiteraard: een grote impact op de kostprijs. Wat kost dat nu eigenlijk?

Lees meer

Volledig overzicht van alle soorten daken: van hellend tot plat

Volledig overzicht van alle soorten daken: van hellend tot plat

Ontdek alle soorten daken en dakbedekking. Vergelijk prijzen, isolatie, voor- en nadelen en geschiktheid voor zonnepanelen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag