Bekleden wachtgevel 2 nieuwbouwwoningen

1

Bekleden wachtgevel 2 nieuwbouwwoningen

Melax
Melax
#Ontwerp · 2 jaren geleden

Er worden 2 woningen gelijktijdig gebouwd door dezelfde firma. Wel zijn het twee verschillende eigenaars. De ene woning is 3m dieper op het gelijkvloers. Die 3m wachtgevel wordt geisoleerd door de eigenaars van de diepere woning, maar meer niet. Deze wachtgevel staat volledig op hun eigendom, niet op die van ons. Ik ben de eigenaar van de andere woning en wij kijken dus op isolatie. Wie moet nu de gevelafwerking betalen? De eigenaars van de wachtgevel willen enkel betalen voor een folie. Niet meer. Kunnen wij, de buren eisen dat dit wordt afgewerkt met iets mooier? Want die folie is eigenlijk maar een tijdelijke oplossing... maar beide bouwen zijn gelijktijdig gebouwd geweest, dus de eigenaars van de wachtgevel wisten perfect hoe diep wij gingen bouwen. Wie moet de gevelbekleding wettelijk betalen?

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
2 jaren geleden

De gevel staat neem in aan op jou grond, dus jij bekleed hem hoe jij wilt of niet. 
Maar je kan natuurlijk voor het voor jou voordeligste  bekleding gaan. Ga in overleg en als de buren graag een mooiere voor hun bekleding willen van de muur en ze zijn ook bereid de meer prijs te betalen. 
Zijn jullie allebei te vrede

het js mij niet duidelijk van welke woning jij de eigenaar wordt, het voorbeeld kan je van 2 kanten bekijken.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Volgens experts, zoals Harvard-professor Joseph Allen, zijn ventilatie, daglicht en luchtkwaliteit essentieel om van je huis een gezond huis te maken.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Lichtexpert Joël Sels geeft tips en oplossingen om meer daglicht in huis te halen. Ontdek hoe je je woning lichter en ruimer maakt.

Lees meer

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Een bodemattest vertelt je meer over de kwaliteit van de grond. Het is een verplicht document als je bouwgrond, een woning of een appartement verkoopt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag