Elektriciteit op zolder / badkamer annex sauna
Ikheb een vraag hoe ik het best de elektriciteit leg op zolder, waar enerzijds een werkkamer komt en anderzijds een badkamer met sauna. Enkele jaren terug renoveerde een bedrijf de volledige elektriciteit in het huis van een kennis, met uitzondering van de hele zolderruimte. (Arei giedgekeurd)
Vanuit het verdeelbord (gelijkvloers) werd toen een voedingskabel van XVB 5g6, die achter de diff.30 mA steekt en afgezekerd is op 25A, naar de zolder gelegd om die later te kunnen gebruiken voor de zolder en badkamer behoeften.
Hoe begin ik hier best aan ?
Die werkkamer omvat een kring met een aantal stopcontacten en een verlichtingskring. Daarnaast is er de badkamer met douche/lavabo waar één stopcontact naast de lavabo voorzien wordt, en in de badkamerruimte is ook een saunaruimte voorzien, waar een elektrische saunakachel komt, die volgens de saunafabrikant kan afgezekerd worden op 20A.
Mijn idee was om die voedingskabel te laten toekomen in een verdeelkastje, waar vooreeerst een schakelaar geplaatst is om de stroom uit te schakelen, daarnaast enkele automaten voor de stopcontacten en verlichtingskring, en uiteindelijk een tweede differentieel vqn 30 mA met daarachter nog automaat van 20 A voor de saunakachel. Is dit idee o.k?
Graag jullie opmerkingen aub.waarvoor dank !