@Ludo Segers, dat is duidelijk, dus de onthoudingen spelen in het nadeel, net zoals de eigenaars die niet komen opdagen.
Waarom de syndic dan zegt dat het héél nipt was, is mij een raadsel, want tussen 10.939 en 14.367 is er toch een groot verschil.
Bij ons wordt er in de RME een voorzitter aangeduid voor de RME-vergaderingen maar de naam staat er niet in en wil men ook niet bekend maken. Men typt enkel: "de voorzitter".
Ik vraag mij ook af of een voorzitter eigenaars de mond mag snoeren zoals bij ons eens gebeurde omdat hij zelf dingen in de gemeenschap boorde die niet mogen. Dat is niet in goede banen leiden ...
Er werden offertes opgevraagd door de syndic die geen steek houden (vb. beerputten, verzamelputten ledigen: syndic mailt plan door met bijna geen inhouden van de putten erop en om de hoeveel tijd dit moet gebeuren). Zo vraagt men geen offertes op. Zo was het bij heel veel dingen zo, appels met peren vergelijken en dan vraagt de RME akkoord aan de VME om daarover te beslissen, in hun voordeel natuurlijk, mannetjes van hen ... en geheime commissies onder tafel. Ik zette punten op de agenda die ze niet op de agenda zetten of die ze vóóraf zelf al schriftelijk uittypten maar waarbij ik toelichting + stemming schreef. We hadden een AV van 4 uur omdat de vorige syndic niets deed, naar het einde waren de mensen het beu en alles werd zomaar gestemd, niet denkende wat de eigenaars aan het doen zijn, ... wat moet je daarmee.
Staat er in de wet nergens vermeld dat de VME geen volmacht mag krijgen? Ze bestelden ook reeds een signalisatie à 400 EUR terwijl ik dit voor 70 EUR kon, ... schandalig ... ik heb dit op het einde van de vergadering getoond maar ik denk dat men nog steeds niet goed wakker is ...