2

Badkamer - Verwarmingselementen Elektrisch

nikolaasw
nikolaasw
#Verwarming & koeling · 2 jaren geleden

Ik heb een badkamer met afmeting 360cm x 300cm x 240cm h

en ik wil deze verwarmen met elektrische radiatoren (heb zonnepanelen). Ik heb gevonden dat het verbruik dat ik moet rekening rond 1800 W - 2500 W ligt voor deze ruimte. Zou een handdoekverwarmen die 1750 W output heeft genoeg zijn (ook voor winter?) of zou een 2e element ook nodig zijn? De handdoek verwarmer zou ik echt wel willen in de badkamer.

Ik denk aan een BHE 175T Plus (1750W) te installeren (van Stiebel Eltron) en indien nodig nog een extra verwarmingselement.

Kan iemand zeggen of dit een goed plan is? Waar moet ik nog op letten?

Alvast bedankt!

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1627 Andere professioneel
2 jaren geleden

3,3 kw bij niet geïsoleerd huis wil je 24 a 26 graden halen bij vriesweer

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
2 jaren geleden

op de extra opbrengst van zonnepanelen moet je niet rekenen in de winter voor enige vorm van verwarming.

je zal al blij mogen zijn dat uw zonnepanelen de rest van uw electriciteitsverbruik (verlichting, koelkast, computer/laptop, huishoudtoestellen) leveren in de winter.

Eén uitzondering de terugdraaiende teller. zolang dit nog duurt (want ecologisch is het niet)

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Verplicht onderhoud voor verwarmingsketels: zo vaak moet je je ketel onderhouden

Verplicht onderhoud voor verwarmingsketels: zo vaak moet je je ketel onderhouden

Het onderhoud van je verwarmingsketel is wettelijk verplicht. Ontdek hoe vaak je je stookolie- of gasketel moet laten controleren en wat de prijs is.

Lees meer

Wat is de verwarming van de toekomst?

Wat is de verwarming van de toekomst?

Verwarmingsexpert Patrick O ziet de warmtepomp als de verwarming van de toekomst. Al zijn er nog heel wat uitdagingen.

Lees meer

Luchtverwarming: je woning ventileren, verwarmen en koelen

Luchtverwarming: je woning ventileren, verwarmen en koelen

Bij luchtverwarming worden ventilatie, verwarming en/of koeling in één systeem geïntegreerd. Ontdek hoe luchtverwarming precies werkt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag